Foundation

Åh jag tycker det är så svårt de här tiderna på året då det är förändringar i temperatur och väder. Min hud reagerar på det och jag vet inte vad jag ska använda för produkter för att jag ska känna mig nöjd.

I våras när jag var blek och lite torrare i huden så vet jag att jag var jätte nöjd med Lancome Teint Idole Ultra foundation. Under hela sommaren har jag dock varit mer nöjd med mineralfoundation (Bellá Pierre) men nu när det blivit höst och min hud blivit blekare igen så vet jag inte vad jag ska använda. Inget känns riktigt bra.

Det är inget fel på min hud egentligen, den är inte superfet eller jätte torr. Jag har inte några finnar utan jag har bara det vanliga att jag har stora porer, lite rödflammig på mina kinder och sen mina pigmentfläckar lite här och var. Jag behöver ju definitivt nånting med täckning men det får inte kännas för tungt på huden.

Jag blir mer och mer nyfiken ändå på det här med BB Cream, kanske kan det vara nåt för mig? Eller ska jag testa Lancome Teint Miracle? Hade jag massor med pengar skulle jag såklart testa allt som föll mig i smaken men det är inte riktigt så det ser ut just nu.😉 Därför måste jag välja och vraka lite mer med omsorg.

Andra produkter använder jag lite mer regelbundet och långvarigt. Min concealer är en gammal favorit som hängt med i ett par år nu. Jag har just nu inga planer på att byta ut den om det inte dyker upp nånting som är billigare och som fungerar lika bra. Den jag använder är Sensai Kanebo concealer brush. Jag är också trogen användare av Diorshow Blackout vattenfast mascara. Använder jämt den. Och det är väl samma sak där, skulle det finnas nånting som är lika bra men billigare så vore väl det trevligt. Jag använder också väldigt ofta Mineral Veil från Bare Minerals. Använder det både under och över mineralfoundation och använder jag flytande foundation använder jag det som fixerande puder ovanpå. Förbrukar såna burkar på löpande band😀

Kommentera

