Lite dött

Det är lite dött här för tillfället. Jag kom av mig lite grann efter sommar och semester. En stor anledning är nog inte att jag provat så mycket nytt sista tiden. Jag kör med gamla favoriter!

Solbrännan försvinner mer och mer och jag har börjat använda en ljusare ton av min Bellá Pierre foundation. Däremot vet jag inte riktigt om jag gillar den lika mycket som jag gillade Cinnamon. Den jag har nu heter Ivory. Det här är ju en foundation som ger huden lyster och ”glow”. Och på mig passar det nog bäst när jag är just lite solbränd. När jag är blek och skimrig så ser jag bara flottig och konstig ut. Sen tycker jag inte heller att Ivory täcker det röda på mina kinder lika väl som Cinnamon gjorde. Men det kanske mest är inbillning…😉

Huden beter sig också annorlunda när det blir kallare ute. Jag har inte fått finnar eller så men jag känner mig lite trött och glåmig på nåt vis. Jag skulle nog behöva piffa till huden med nån fräsch mask eller liknande. Finns många intressanta som jag gärna skulle vilja testa men svårt att välja och bestämma en.

Jag beställde ju ögonskuggor från Nyx för jätte länge sen men de har fotfarande inte kommit än så det känns trist. Det har gått så långt så jag har beställt en ny palett från en annan säljare på Ebay. Jag brukar annars ha tur med mina köp på Ebay. Det är sällan det strular eller dröjer extremt länge. Jag köper från UK så ofta som det går för att slippa ev. tullavgift. Men ibland måste man ju köpa från USA för att det bara finns där eller att priset är så enormt mycket lägre.

Jag försöker just nu även att få mina ögonbryn att växa ut och bli lite fylligare men det händer absolut ingenting. Jag har inte noppat dem sen början på sommaren men de växer ändå inte ut. Någon som vet vad man kan göra? Är det kört forever?

Jag har även gjort slut på ännu än Glycare Lotion (MD Formulations) så jag är inne på min tredje nu. Älskar den!

2 svar till “Lite dött

  1. Annica 9 september 2011 kl. 7:37 e m

    Hej Tjejen, Du måste ju testa Brows to Die for från Peter Thomas Roth…tänk ögonfransförlängning fast för brynen. med syfte att göra dem täta och tjocka! Vi har dem i min butiK🙂 kolla! //A

Kommentera

