BB Cream

Det är många som fått upp ögonen för BB Creams på sista tiden verkar det som!

Det står för Blemish Balm Cream och är väldigt populärt i Asien. Det verkar som om det är en typ av foundation (eller färgad hudkräm) med lite varierande täckning som samtidigt vårdar huden. De verkar ofta ha högt SPF-skydd och samtidigt så har den egenskaper som kan bleka huden (om man t ex har pigmentfläckar etc.) Utöver det så ska den även ha anti-age effekt och vara bra om man har problem med finnar/akne.

Jag blir lite skeptisk när jag hör om såna produkter som ska vara bra för allt möjligt, det låter nästan för bra för att vara sant.😉

Det finns ju massa olika märken av såna här BB Creams men den jag tittat mest på är Missha Perfect Cover. Det verkar som många av dessa endast finns i ett fåtal nyanser och då ofta ljusa nyanser. För mig gör det ju ingenting eftersom jag för det mesta är jätte blek!

Det som talar mot denna produkt är att den faktiskt innehåller mineralolja…

Eftersom dessa går att köpa riktigt billigt på Ebay (speciellt om man kan tänka sig beställa från Hong Kong eller liknande) så kan det ju ändå vara en sån produkt som man kan testa för att se om den funkar eller inte.

Jag ska nog läsa på lite mer om detta innan jag bestämmer mig. Just Missha har flera olika typer och jag vet ju faktiskt inte om Perfect cover egentligen är den som passar mig bäst. Dessa finns i alla fall i två olika storlekar så man kan köpa den mindre på 20 ml för att prova sig fram. Både när det  gäller olika sorter och olika nyanser.

 

Kommentera

