Vichy Dermablend

Såg en sån intressant video idag! Blev nyfiken på den foundation som gav lite mer täckning på utvalda områden. Det hela går ut på att man använder en lättare foundation över hela ansiktet för att jämna ut hudtonen. Sen använder man en mer täckande foundation eller concealer på utvalda områden som behöver mer täckning. Istället för att använda en heltäckande foundation i hela ansiktet.

Vichy Dermablend corrective foundation ska hålla i upp till 12 timmar utan att kännas som en mask på huden. Den passar alla hudtyper inkl. känsliga hudtyper. Förpackningen är en tub på 30 ml.

Såna här produkter gör mig alltid nyfiken. Hög täckning utan att vara tung/kakig på huden. Jag tycker oftast att produkter med hög täckning känns tunga och ser onaturliga ut på huden. Det gillar jag inte alls. Eller så är de väldigt krämiga och feta i konsistensen så de inte alls går ihop med min hudtyp.

Det verkar inte som denna foundation finns i Sverige, men den finns på ex. Ebay om någon är nyfiken att testa den.

Jag kommer säkert testa den vid tillfälle, men inte just nu.

Ett svar till “Vichy Dermablend

  1. Josephine 28 augusti 2011 kl. 2:30 e m

    Såg också videon och blev nyfiken på denna!

Kommentera

