Lancome Teint Miracle foundation

Jag har ju varit lite nyfiken på denna foundation eftersom jag gillat Teint Idole Ultra så mycket. Däremot har jag varit tveksam till den eftersom jag har fet hud och inte gärna vill att den ska se mer ”flottig” och blank ut än nödvändigt.

Priset på denna foundation är ca 450 kr (Kicks).

Den ska ge lite mer lyster och ”lit-from-within” så huden ska se perfekt ut. Den ska kännas lätt och skön på huden, täcka bra och ska hålla i 18 timmar. Den är oljefri, parfymfri och passar även känsligare hudtyper. Ska inte vara irriterande och ska behålla hudens fukt hela dagen. Den innehåller 10 gånger mindre puder än andra foundations och innehåller även SPF 15.

När man läser om den så verkar den ju väldigt perfekt och lovande, förutom att den då kanske lämpar sig mest för en normal till torr hud i första hand…?

Jag har bara testat denna utifrån ett prov jag hittade och då i färgen 03 Beige Diaphane. Rent nyansmässigt så är den ungefär lika som min vanliga Teint Idole Ultra. Däremot ger Miracle en mycket finare finish på huden. Jag kan dock inte uttala mig alls om hållbarheten eftersom jag bara testat denna snabbt. Jag måste testa en foudation mer långvarigt för att kunna uttala mig om den fullt ut.

Detta test gjorde ändå att jag blev sugen att köpa en fullstor flaska, men då till vintern när jag är blek och kan använda min favoritnyans 010. Den kan kanske funka bra när min hud är lite torrare. Jag tycker rent spontant att den ger samma ”glow” och lyster till huden som en mineralfoundation brukar kunna ge. Frågan är bara hur pass långvarig den är på huden? Och täcker den tillräckligt bra för mig? Först intrycket var ändå att den täckte riktigt bra precis som Teint Idole Ultra gör. Största skillnaden mot Idole Ultra är nog isåfall att den är mer matt och torkar in snabbare på huden.

Det är en ganska rinnig foundation och jag tyckte den var lätt att jobba med. Smälte in fint i huden och det såg verkligen naturligt och fint ut.

Jag tycker över lag att Lancome gör riktigt bra foundations så jag är inte förvånad.

Kommentera

