Bellá Pierre

Jag är ju verkligen förtjust i min foundation från detta märke så jag skulle vilja testa fler produkter. Jag behöver även beställa en ny foundation i en ljusare nyans att blanda med nu när solbrännan börjar försvinna. Jag har använt nyansen cinnamon hela sommaren och gör fortfarande. Nästa nyans jag ska beställa blir nog Ivory som är en ljusare nyans. Det finns även en som är ännu ljusare som kanske kan bli aktuell i vinter.

Jag gillar verkligen mineralfoundations för de ser mycket naturligare ut på huden. Det blir inte alls samma ”kant” vid hårfästet som det kan bli med flytande foundation. Den smälter in i huden och det blir inte heller samma ”platta” tråkiga känsla som många andra foundations ger.

Jag provade faktiskt min gamla favorit Lancome Teint Idole ultra häromdagen men jag tyckte inte alls om den lika mycket som jag gjorde tidigare. Kan hända att den passar mig bättre på vintern när min hud är mer torr. Eller när jag är blekare. Jag kan inte säga att den täcker bättre än vad Bellá Pierre gör för det tycker jag inte att den gör. Mina pigmentfläckar lyser igenom.

Bellá Pierre täcker kanske inte allt heller men det blir ändå att det smälter ihop finare på nåt sätt. Svårt att förklara.

Jag har provat många mineralfoundations och det viktigaste för mig är täckningen, känslan på huden, att den sitter kvar hela dagen och att den inte ser pudrig eller konstig ut på huden. Jag har upplevt alla dessa saker hos vissa andra märken. Det är svårt att hitta någon som verkligen har allt.

Jag använder alltid primer och mineral veil ovanpå min Bellá Pierre och kanske gör det att den håller bättre, men jag tycker den håller utmärkt en hel dag trots sommarvärme eller annat. Visst blir jag blank i pannan men absolut inte mer än med någon annan foundation.

De har även ett jätte fint travel kit med borstar från Bellá Pierre. Jag är väldigt sugen på det! Det kostar 499 kr hos mineralsminkshop.

Jag behöver egentligen inte fler borstar men jag tycker det är lite snyggt att ha flera i ett set sådär och jag upplever oftast att lite mindre borstar är lättare att jobba med än stora. Och ett litet fodral är ju perfekt på resan!

Just den här månaden har jag fått lov att köpa på mig lite nya MD formulations produkter igen så plånboken är lite tom för tillfället. Får nog vänta och bara köpa det absolut nödvändigaste just nu, dvs en foundation!

Jag har mer än halva kvar i min burk med Cinnamon så den räcker länge. Jag jämför med hur länge mina andra brukar räcka (speciellt bare minerals eftersom det är den jag använt mest och under längst tid).

Kommentera

