OJ

Det var inte alls min mening att det skulle bli så här dött här på bloggen. Jag har varit på resande fot så det är därför. Sen har jag varit lite tråkig och använt exakt samma smink hela tiden.

Jag har hittat en snabb lösning som fungerar perfekt för mig så här i sommartider. Eller nu är väl sommaren snart slut men så länge man har lite färg så funkar det för mig.

Jag kör endast med Bellá Pierre mineralfoundation. Jag testade den ihop med en borste jag hade från Makeupgeek och det blev en lyckad fullträff. Det blir precis så som jag vill ha det. Man kan bygga upp den täckning man vill ha och den riktigt smälter in i huden. Det går åt mycket mindre foundation än med en vanlig stor rund kabuki. Tycker jag alltså.

Jag har använt denna foundation varje dag nu i ett par veckor och jag har fortfarande väldigt mycket foundation kvar. Jag upplevde alltid att min Bare minerals tog slut väldigt snabbt. Den här räcker längre och jag tror det är för att den snabbt blir så pass täckande som jag vill ha den. Behöver inte ha massor eller flera lager. Det ser så väldigt naturligt ut och huden får så fin glow/lyster. Jag älskar den!

Fast min nyans funkar nog inte så jätte länge till då den är lite mörk. Så jag får väl se om det går att hitta en ljusare ton som kan funka ihop med min hudton. Jag hoppas det för jag sminkar mig supersnabbt på det här viset. Och det är skönt med lite sovmorgon så här efter semestern😀

Se gärna mina andra inlägg om Bellá Pierre om ni är nyfikna på märket.

Ett svar till “OJ

  1. Johanna 27 augusti 2011 kl. 9:42 f m

    Roligt att du är tillbaka🙂 jag började bli lite orolig och har saknat dina inlägg! Ja, det har verkligen inte varit lätt att sminka sig i denna fantastiska sommarvärme, men kul att du hittade en sån fullträff🙂

Kommentera

