Gelish naglar

Gelish beskrivs såhär:

Behandlingen för dig som inte vill bygga naglar, men vill ha en lackning som håller mer än några dagar.
Detta är en blandning mellan gel och lack, tunna färglager som härdas i en sk. LED-lampa. Hållbarheten är 2-4 veckor.
Inget slitage utan istället en miniförstärkning.

Jag brukar sällan fixa mina naglar på salong men om jag skulle göra det så skulle nog detta vara ett bra alternativ för mig. Jag gillar inte när naglarna blir för klumpiga och ”tjocka”/hårda. Samtidigt tycker jag det är lite trist när nagellacket försvinner på bara någon dag. Speciellt när jag inte alltid har tid att fixa mina naglar varannan dag.

Vill man testa göra själv så finns det en bra guide här. På salong varierar såklart priset men det verkar ligga runt 400-600 kr.

Charlotte Perrelli skrev om detta på sin blogg… tidigare i år. Jag får känslan att det är relativt nytt i Sverige, men jag kan ha fel.

Någon som testat? Är det bra?

På utländska forum verkar många göra detta själva hemma. Då krävs det förstås en del utrustning och jag vet inte riktigt hur pass svårt det kan vara?

Kommentera

