Ny sminkväska: NYX Carry All Beauty bag

För ett tag sedan köpte jag mig en ny sminkväska eftersom den jag hade innan var lite för liten. Det är bara att inse att jag använder många fler produkter idag än jag gjorde för bara ett år sen😉

Så här i semestertider så är det ju kanske också så att man ska vara borta en lite längre tid och då vill ha med sig mer grejer än om man kanske bara åker bort för en helg.

Jag tyckte denna verkade bra med många fack och till ett bra pris. Många andra sminkväskor är ju väldigt dyra.

För mig är formatet på den här väskan helt perfekt. Den är precis lagom stor och jag får plats med det jag behöver. Kanske att jag måste ha lite extra penslar i nåt annat vanligt penselfodral men på det stora hela så är denna helt perfekt. Den är inte alls stor och klumpig eller för hård, men inte heller för mjuk och sladdrig. Kanske att den känns en aning plastig men det är inget som direkt stör mig. Hellre det och att det går lätt att torka av den än att den är i fint tyg som blir smutsigt eller fläckigt om man råkar spilla eller kladda på det.

Den har bra fack som är genomskinliga så att man lätt ser sina prylar, vilket gör det lätt att hitta. Det är inte bara att allting ligger i en enda stor hög.

Jag köpte min för $19 och inkl frakt blev det ungefär 200 kr. Helt OK! Jag köpte min på Ebay men den finns även att köpa hos Cherryculture. Priset är nedsatt till $22.50 (normalt $25).

Kommentera

