Löshår?

Jag är väl en sån där person som hellre lägger några minuter extra på sminket än att ägna massor med tid åt mitt hår. Jag har det alltid uppsatt i en slarvig tofs när jag är hemma. När jag ska iväg har jag det oftast utsläppt men jag gör inget med det. Jag tvättar det, låter det torka. That’s it!

Visst är det smidigt och enkelt och snabbt. Men gud så tråkigt! Ibland kan jag längta efter att ha mer ”frisyr”, eller att göra något roligt med håret. Men oftast innebär det då att man måste spendera 5-15 min med håret varje morgon och jag kan väl känna lite att jag kanske hellre sover dessa minuter extra. Sen tycker jag det är svårt med mitt hår. Det vill aldrig som jag vill.

Jag färgar mitt hår. Det gör jag ungefär var 5:e vecka eller var 6:e vecka för att slippa utväxten.

Mitt hår är sådär lite halvlångt. Jag vill ha det så pass att jag kan sätta upp det i tofs. Just för att det är smidigt. Jag har hellång lugg så jag slipper ha hår i ansiktet som irriterar eller är i vägen.

Jag har tunt hår. Det hänger mest bara platt och rakt. Så trist!

Ibland blir jag lite sugen att testa sånt där löshår som man klickar fast i sitt eget hår. Som är lätt att sätta dit, och lätt att ta bort.

Fast sen kan jag tycka att det nog är en onödig utgift och att jag hellre testar en ny foundation eller två😀 Eller köper en ny ansiktskräm.

Jag har i alla fall tittat lite smått på dessa två sidor (båda är sk. clip in hår):
Det finns även 120 gram men det verkar som många rekommenderar att man ändå tar det som är tjockast.

Luxy Hair
160 gram, 100% äkta hår, 20″ långt, 10 delar
Pris: $139.95 (gratis frakt över hela världen)
Just idag motsvarar detta ungefär 916 SEK.

Foxy Locks
160 gram, 100% äkta hår, 20″ långt, 10 delar
Pris: £74 + frakt £8.50
Just idag motsvarar detta ungefär 890 SEK.

Priset på dessa båda är alltså ungefär nästan lika. Fördelen kan vara att Foxy Locks skickas från England och Luxy Hair skickas från USA (risk för tull + att leveranstiden är oftast lite längre).

Det finns såklart även liknande hår att köpa även i svenska affärer och nätshoppar, men jag tycker oftast att priserna är så väldigt mycket högre då. Man kan få kanske 100 gram hår för 800 kr. Vill man ha mer kanske priset är 1500-1600 kr eller ännu mer. Jag har ju aldrig testat den här typen av löshår tidigare så jag vet ju inte ens om det är nånting för mig. Därför vill jag inte lägga tusentals kronor på det. Visst finns det ännu billigare på Ebay eller kanske även Tradera, men vad är det då för kvalitet man får? Både på håret och på klämmorna.

Här finns en liten tutorial (Foxy Locks):

 

Någon som testat sånt här löshår? Är det något att rekommendera?

Jag tänker att till vardags sådär kanske man inte använder alla 10 delar, utan kanske bara kanske 4 eller så? Bara för att få lite mer volym och lite finare hår.

Jag tror att det är ganska så lätt ändå för mig att hitta en nyans (=mörk brun) eftersom jag färgar mitt hår kan jag alltid korrigera det lite om det skulle behövas. Man kan ju såklart även klippa av håret lite på längden om man inte vill ha det sådär långt.

3 svar till “Löshår?

  1. Josephine 26 juli 2011 kl. 8:26 e m

    Jag har bara köpt billigt hår på tradera i syntet, och jag kände direkt att det här med löshår inte var något för mig. Har redan långt hår men ville få lite mer volym och det fick jag, men det kändes klumpigt på något sätt. Mitt tips är att du köper billigt och testar om det känns bra för dig, sedan köpa ett dyrare löshår🙂

  2. Annica 28 juli 2011 kl. 8:20 e m

    Jag kör på salong…de värmer fast det och det blir super snyggt sitter 4-6 månader. Förr gjorde jag förlängning med nu kör jag bara lite förtjockning. Kan varmt rekommendera!

Kommentera

