Hud i uppror

Jag tänkte jag skulle hjälpa min hud lite på traven och äta lite kosttillskott!

Läste hos Beleza och jag tänkte ”why not?”🙂 Jag läste även på nån amerikansk sida för någon månad sen om en kille som hade nåt ”dundertips” på just akne. Det var en speciell mix av olika vitaminer och mineraler. Han påstod att all akne beror mer på insidan än utsidan. Dvs det spelar mindre roll vilka krämer och annat man tvättar sig med, det viktigaste är att kroppen är i balans på insidan.

Just B5 ska vara bra mot ”problemhud”, dvs om man har finnar, pormaskar och fet hy. Jag gör ju det jag kan från utsidan (med bra hudvårdsprodukter) men jag tänkte att jag kan hjälpa till lite även på insidan.

Jag har ju inga allvarliga problem med akne men jag har ju nästan alltid nån finne någonstans. Min hud kan vara bra i perioder men oftast inte. Jag har ju även problem med stora porer och fet hud. Så jag tänkte att jag ger det en chans. Det kan ta flera månader innan man ser någon effekt så jag tänkte att jag återkommer vid årsskiftet eller så🙂

Jag tänkte även äta tillskott av zink och även då Silicea (kiselkapslar). Kisel kan bidra till starkare hår, hud, naglar…

Mina naglar skivar sig väldigt lätt och är ganska tunna. Mitt hår är också tunt och jag tappar ganska mycket hår (har gjort det sen jag var gravid).

*****

Nu har det gått nästan en månad sen jag började med detta och jag kan säga att under dessa veckor har jag nästan inte haft en endaste finne. Det är helt otroligt och min hud är så himla mycket finare än den varit på länge! Jag vet inte vad det beror på exakt eftersom det kan ha att göra med mina vanliga hudvårdsprodukter också (MD Formulations) och att jag nästan bara använt mineralfoundation (Bellá Pierre) sista tiden. Eller om det nu är en kombination av saker. Jag hoppas det håller i sig och jag är så nöjd!

Ett svar till “Hud i uppror

  1. Tina (Beleza) 21 augusti 2011 kl. 6:47 e m

    Vad härligt att det verkar funka med kosttillskotten (om det nu är dem), jag upplevde ju också förbättringar.🙂

Kommentera

