NYX 10 color palette – Champagne & Caviar

Den här lilla paletten från NYX har jag tittat på mer än en gång kan jag säga. Det är såna där toner som tilltalar mig (dvs neutrala). De här paletterna har dessutom fått väldigt bra omdömen och många gillar dem. De har dessutom ett bra pris. Normalt kostar de $11 men finns på ex. cherryculture för $8.50. De går även att fynda på Ebay.

Anledningen till att jag inte bara slog till direkt och köpte den var att jag inte egentligen använder ögonskugga så jätte ofta (till vardags). Däremot är det här såna toner som jag väljer när jag sminkar mig lite mer. Dessutom tycker jag det är smidigt med paletter just för att man har det samlat på ett ställe. En sån här tar inte jätte mycket plats heller och är lätt att ta med sig på t ex resor eller liknande.

Jag har tidigare bara testat Jumbo lip pencils och läppglans från NYX men de tillhör mina absoluta favoriter som jag använder nästan dagligen. Nyansen Soft Fuschia är helt underbar på Jumbo pennan och jag gillar lipgloss i nyanserna Real Nude och Natural. Det är inte alltid som bilder stämmer speciellt bra med verkligheten så det är bättre att försöka hitta swatches.

Hur som helst, NYX finns ju faktiskt att få tag på även i Sverige men utbudet är väl kanske inte lika stort som det är i USA. Jag vet att både Eleven och Nelly har en del av NYX produkterna. Däremot är ju inte priset i Sverige alls lika förmånligt som det är utomlands. En Jumbo Lip pencil kostar här i Sverige närmare 100 kr. Jag har köpt mina på Ebay för några ynka dollar.

Kommentera

