Bästa eye make up removern

Detta är min favorit när det kommer till eye make up remover! Jag har använt flertalet flaskor av denna och jag ser ingen anledning att prova något annat. Ibland när jag har extra envis foundation på mig (Revlon Colorstay) så kan jag även dra runt lite med bomullsrondellen i resten av ansiktet innan jag använder min vanliga rengöring. Då känns det som jag blir riktigt ordentligt ren!

Främst använder jag denna till att ta bort mascara. Eftersom jag använder Diorshow Blackout vattenfast mascara så behövs det nånting för att verkligen få bort det från ögonfransarna. Och jag tycker denna funkar bäst av de jag testat. Den är dessutom mild och skön för ögonen, ingenting som svider.

Jag använder den som heter Gentle eye & lip make-up remover. Den har två skikt så man ska skaka flaskan ordentligt innan användning så de båda skikten blandas med varandra. Det mörka skiktet är rikt på oljor och rengör effektivt vattenfast make-up. Det ljusa skiktet är en mycket mild lotion som skapar en behagligt fräsch känsla. Det är nog den som gör att man inte känner sig fet eller ”flottig” efter att man använt denna.

Priset är 69 kr vilket känns bra. Jag brukar köpa min på ICA Maxi…

Ett svar till “Bästa eye make up removern

  1. Josephine 24 juli 2011 kl. 1:58 e m

    Det är min favorit också!

Kommentera

