Lite nya hudvårdsprodukter

Just nu håller jag på att prova ett par nya hudvårdsprodukter. Bl a så fick jag med en liten burk med Dermalogica Daily Microfoliant med min senaste beställning från Skincity. De har ett erbjudande just nu då man får den med på köpet om man beställer två st andra Dermalogica produkter. Perfekt! Jag var ändå nyfiken på denna produkt så det är kul att kunna testa den (gratis) innan man köper en fullstor förpackning.

Produkten beskrivs som en exfolierande produkt som kan användas varje dag, passar alla hudtyper. Det är ett enzympuder som gör huden jämnare och den får mer lyster. Denna produkt kan även förebygga och reducera pigmentfläckar vilket då gjorde mig extra nyfiken. Det här är en produkt som tar bort döda hudceller och stimulerar cellförnyelsen.

Den är lätt att använda. Man tvättar ansiktet, sen blöter man händerna och häller ut en liten del puder (1 krm) i handen och blandar runt och sen masserar man denna ”massa” i ansiktet i en minut eller två. Jätte lätt!

Min hud kändes jätte len efter bara första användningen. Så det känns lovande! Jag återkommer med en utförligare recension när jag hunnit testa den här produkten mer långvarigt (om ca en månad eller så). Priset på denna är 589 kr för 75 gram.

Jag köpte ju även två andra Dermalogica produkter som jag ska testa nu. Bland annat är det en ögonkräm som jag blev nyfiken på, Age Reversal Eye Complex. Jag använder ju en annan ögonkräm från Dermalogica på dagtid och det är Intensive Eye Repair. Jag gillar den och den funkar bra under sminket. Det här är en mer intensiv ”angi-age” produkt som används på natten. Den ska till en början endast användas varannan kväll (i två veckor).

Denna passar speciellt för torr hud och mogen hud. Min hud runt ögonen är ju både torr och ”åldrad i förtid”. Jag har ganska mycket fina linjer runt mina ögon. Den här krämen ska motverka och reparera tecken på åldrande kring ögonen. Man ska få en förbättrad elasticitet och fasthet. Den innehåller retinol, peptider och risextrakt. Den ska alltså både motverka rynkor och fina linjer, men också reducera påsar och mörka ringar.

Jag har provat en del ögonkrämer just för att jag har fina linjer som gör att jag ser äldre ut än jag faktiskt är. Jag har inte så mycket rynkor i resten av mitt ansikte så därför har jag letat efter en kräm som faktiskt kan funka. Om det nu finns någon sådan😉

Den här krämen kostar 639 kr för 15 ml.

Mitt första intryck på denna är att den är väldigt bra, när jag vaknade på morgonen redan efter första användningen så var min hud runt ögonen mycket mer återfuktad och klar mot vad den brukar vara. Dock vill jag inte uttala mig alltför mycket om den ännu, jag vill testa den en längre period innan jag gör en ordentlig recension. Det finns mycket som kan vara ”slump” och jag vara säker på att denna verkligen är bra och fungerar så som jag vill att den ska göra. Jag räknar inte med några mirakel alls, men en liten förbättring vore nog så bra för mig.

Jag beställde även en av Dermalogicas masker. Jag har skrivit tidigare att jag saknar min favoritmask från Clinique som har utgått ur sortimentet (Deep Cleansing Emergency mask). Hittills har jag inte hittat nån produkt som funkat lika bra som den. Jag har testat lermask från bl a Exuviance, Lumene och Formula 10.0.6 (Deep Down Detox och Pores be Pure). Tyvärr är det inget som funkar lika effektivt på mig som masken från Clinique. Men jag hoppas att Dermalogicas Skin Refining mask ska funka bra.

Det är en mask som passar blandhud och fet hud med finnar/orenheter. Den ska suga upp överflödigt fett och orenheter från huden och ska rengöra på djupet. Den ska motverka nya acneutbrott och fet hud. Perfekt att använda endast på T-zonen om det är där man har problem. Den här ska alltså rengöra porerna på djupet och ska även på så vis ”minska porerna”.

Jag har inte hunnit testa den här ännu men jag återkommer såklart med recension senare. Priset är ca 399 kr för 75 ml.

Jag har även testat en ny produkt från MD Formulations. Det är Skin perfection Gel. Det är en produkt som passar bäst på fet hud, men jag gissar att den även kan passa på blandhud om man har problem med orenheter (även om det kanske bara är i vissa perioder). Det är en lätt gel med AHA och salicylsyra som används på utsatta områden i ansiktet (orenheter/finnar/pormaskar). Den verkar djuprengörande, talgreducerande och har lugnande effekt på uppkommande finnar.

Eftersom jag har en hel del finnar för tillfället så har jag kunnat testa den här en del. Jag märkte nästan direkt att mina pormaskar på näsan blev betydligt bättre. Den känns lätt och skön på huden, det kan pirra/svida lite grann när man precis har applicerat den men absolut inget som stör. Jag använder ju denna ihop med övriga produkter från MD Formulations inkl. Glycare Lotion. Så jag tror att dessa produkter tillsammans är jätte bra för min hudtyp.

Jag märker för första gången på länge skillnad på mina porer, trots att det är sommar och min hud är fetare än den är på vintern. Det känns så skönt! Visst är dom stora fortfarande men jag ser ändå skillnad på dem.

Jag fick förresten även med ett kit från Bare Minerals när jag beställde en MD Formulations produkt från Skincity. En liten provburk med foundation i nyansen Medium Beige (den nyans som jag brukade använda på sommaren när jag använde Bare Minerals) och en jätte smidig liten babykabuki. Den gillar jag jätte mycket! Har en annan liten kabuki från Tikei som jag använt massor så det är perfekt med en till😉

Någon som testat något från Dermalogica eller MD Formulations? Eller har ni tips på någon bra mask för oren hud? Jag använder helst masker som är just djuprengörande eftersom jag lätt får pormaskar och finnar då och då. De brukar även kunna funka lite mot det feta/blanka.

Jag har förresten fått ett helt annat intresse för det här med hudvård sen jag passerade 30 och min hud börjar förändras mer och mer. När man är 18-20 år och huden är ”perfekt” är det kanske lätt att man inte tänker så mycket på sin hud. Men jag önskar verkligen att jag hade tagit bättre hand om min redan när jag var yngre. Men det är ju inte för sent ännu, jag hoppas kunna göra det bästa för min hud från nu och framåt.

7 svar till “Lite nya hudvårdsprodukter

  1. skincarebymalinr 23 juli 2011 kl. 10:24 e m

    Jag har alltid älskat hudvård i alla former, men aldrig haft några bekymmer. Inte ens i tonåren fick jag finnar. Men så började läsa till hudterapeut.. och insåg att jag var en av tre över 30.. resten mellan 22-26 ungefär! Då såg jag helt plötsligt skillnanden! Och faktum är att man kan mycket väl ha ”mogen hy” strax efter 30 och det är egentligen inget konstigt. Jag skulle bara föredra att ha spänstig, rosig, fräsch persikohy igen😉
    Jag har provat en del från Dermalogica, både hemvård och proffessional, och det är ett bra märke! Däremot gillar jag inte Daily Microfoliant. Jag behövde verkligen använda den DAILY för att få effekt. Om det är en enzymmask du vill ha hade jag hellre provat Gentle Cream Exfoliant🙂
    En rengöringsmask som fungerar bra är Clarifying Mask. En rengörande mask för mogen hy😉
    Oj nu blev det toklångt här! Ha en trevlig afton!

    • lulillan 24 juli 2011 kl. 8:49 f m

      Ja det är ju trist om man verkligen måste använda den dagligen för att få effekt. För mig är det kanske enklare att använda något som räcker 1-2 ggr i veckan. Jag har tidigare använt Exuviance Performance Peel AP25 och den gav väl liknande resultat. Däremot tyckte jag efter ca 8 veckors användande att mina porer blev större och den ”blekning” av mina pigmentfläckar som jag såg vara bara ytterst tillfällig när jag precis använt produkten. Jag har såna kvar och använder dem nån gång ibland men jag är lite mer försiktig nu på sommaren faktiskt.
      Jag får titta på den där Gentle Cream Exfoliant, låter intressant. Kan den även ge sig på pigmentfläckarna?
      En annan mask jag tror jag ska testa nån gång är MD Formulations Vit-A-Plus Clearing complex. Innehåller både AHA, BHA och retinol… Jag har lite olika behov beroende på årstid så jag skulle nog kunna tänka mig nån mask som är mer ”anti-age” också…

  2. skincarebymalinr 24 juli 2011 kl. 9:26 e m

    Har du provat den här från MD? http://skincity.se/sv/product/1179/md-formulations-vit-a-plus-illuminating-masque
    Illuminating masken, är lite av en askunge-mask som ger klarhet och lyster. Nu har jag bara en väldigt ljus pigmentering som knappt syns så jag vet inte hur effektiv den verkligen är på pigmenteringar. Värt ett försök! =)

Kommentera

