Nyfiken på: REN Invisible Pores Detox mask

Inte pga det långa krångliga halvtrista namnet, utan på att det kanske kan vara den mask jag letar efter?

Jag gillade verkligen min Deep Cleansing Emergency Mask från Clinique men den har ju utgått ur sortimentet och jag har inte lyckats hitta någon som funkar lika bra på mina stora porer. När jag använde den upplevde jag faktiskt att mina porer såg mindre ut. Nu känns det lite som de bara blir större och större. Eller så är det jag som blivit totalt fixerad vid dem…?

Jag använder ju bra rengöringsprodukter och hudvård. Jag tvättar bort smink noga varje kväll. Jag försöker göra lermasker minst en gång i veckan för att rengöra på djupet och jag använder även ungefär varannan vecka en peeling från Exuviance som ska ta bort döda hudceller.

Läste nånstans att man faktiskt inte kan göra porerna mindre, man har den storlek man har pga ärftlighet m.m. Men jag tycker faktiskt att jag kan uppleva dem olika stora i olika perioder. Jag har väldigt synliga porer just på mina kinder. Det är nog där det är värst och så på näsan. Fast jag har dem även i pannan även om jag vid tillfällen nästan lyckats få bort dem där. De är inte tilltäppta utan bara stora och synliga. På näsan får jag ofta pormaskar och det verkar inte heller spela nån roll hur mycket jag tvättar och fixar med huden.

Den här masken hur som helst ska vara djuprengörande, den ska göra huden len och fin och samtidigt minska porstorleken. Man får 50 ml för ca 320 kr.

Det finns även en annan men jag vet inte om det är en tidigare variant? Den är blå och heter Multi-mineral Pore Minimizing Detox mask. Den finns inte längre med på REN:s egna hemsida så det är därför jag gissar att det är en äldre variant. Men jag kan ha fel. Eller så är det bara att den har bytt namn och utseende kanske?

Kommentera

