MAC blushes – swatches

Nu har jag fått mina blush från MAC och de är otroligt fina alla tre och tillräckligt olika för att det ska vara motiverat att köpa alla tre samtidigt😀

Springsheen: peach pink with gold shimmer
Blush Baby: sheer browned peach-pink
Sunbasque: rosy shimmery peach-gold


Från vänster: [From left] Blushbaby, sunbasque, Springsheen


Blushbaby är för mig en lite kallare, dovare rosa ton.  Ändå mycket användbar och inte för ”rosa-rosa” utan lite brun-rosa. Den här är mest matt av de tre. Väldigt användbar till vardags om man bara vill ha lite färg och inget drastiskt.

Blushbaby is to me a cooler pink color. It’s very useful and not too pinky-pink, more brownish-pink. It’s matte and very useful I think. Great if you just want a little color and nothing too drastic.


Sunbasque är en sån där nyans som jag bara älskar och som jag tycker passar mig bra. Persiko-rosa som skiftar lite åt guldiga hållet. En varm ton som inte är för orange, inte för rosa, bara väldigt ”perfekt”. Den är inte glittrig men lite skimrig så den ger lite liv åt ansiktet. Den ser nog mer skimrig ut i burken än på kinden! Upplever den inte alls sådär glittrig faktiskt….

Sunbasque is one of those colors which I just love and I think it suits me very well. Peach-pink with some gold. A warm color, not too orange, not too pink, just perfect! It’s not glittery, but a little shimmer and gives a glow to the face. It looks more shimmery in the pot than on the cheek. I don’t find it that glittery actually…


Springsheen är en starkare persikofärgad nyans med mer glitter i. Påminner kanske lite om Sunbasque men är mer persikofärgad och mindre brun, och har mer skimmer/glitter i sig. Otroligt fin!

Springsheen is a stronger, more peach color with more glitter/shimmer. Perhaps it reminds me a little of Sunbasque but is more peach and less brown and has more shimmer. Very nice!

Här är en liten jämförelse med två av de andra jag brukar använda oftast – Bare minerals Healthy Glow och Benefit One hot minute.

A little comparison to two of my old time favourites!


Här syns det tydligt att de andra två jag brukar använda mest är mer guldiga och väldigt skimriga. Healthy Radiance som är min stora favorit sen många år tillbaka är mer guldig och kanske lite mer brun än vad både Sunbasque och Springsheen är men de är ändå lite i samma ton om man kan säga så?

The other two that I use to wear all the time are more golden and very shimmery. Healthy Radiance (Bare minerals) is my big fave since many years back and is more golden and a little bit more brown than both Sunbasque and Springsheen. But somehow I still think that they look a bit a like though, in the same range of colors….?

I love them all!🙂

Och jag är såklart nyfiken på fler MAC blushes!
And of course I am curious to more MAC blushes in the future! They are lovely!!🙂

Kommentera

