Testat: Jergens Natural Glow

Åh vad jag är glad att jag hittade denna produkt! Den finns inte i Sverige men jag hittade min på Ebay. Det här är en ansiktskräm som ger gradvis solbränna.

Den här krämen är ju speciellt för just ansiktet och den funkar riktigt bra på min hud trots att jag har fet hud. Jag brukar annars lätt få finnar och utslag av just BUS-krämer och solkrämer för att de är så feta. Men den här funkar fint! Den är dessutom lätt att smörja in, den luktar gott och man får faktiskt en riktigt lagom fin ton i ansiktet. Helt perfekt! Jag är jätte nöjd!

Den innehåller dessutom SPF 20 och är oljefri vilket ju ger extra plus. Jag har den som är för ”medium to tan skin tones”. Inte för att det direkt passar in på mig men för att jag läste nånstans att den ger snyggare färg! Och det stämmer, för färgen blir väldigt naturlig och fin. Det ser inte fejk ut som många andra BUS-krämer faktiskt kan göra. Den skiftar inte åt orange eller gult!

För mig räcker det att använda den här ca två gånger i veckan. Jag behöver absolut inte använda den dagligen. Det här är ju ändå en BUS så man får vara noga vid hårfästet och ögonbrynen så det blir jämnt och man får också tvätta händerna noga efteråt. Jag såg skillnad från dag 1 men det beror säkert på vilken hudton man har från början. Är man blek som jag så syns det såklart snabbare!

Man kan ana en ytterst liten BUS-doft precis på morgonen om man smörjt in sig på kvällen men det försvinner så fort man tvättar ansiktet på morgonen. Den är knappt märkbar skulle jag nog säga.

Jag köpte som sagt min på Ebay för $5 + frakt, totalt blev det ca 65 kr. Mycket överkomligt! Synd bara att den inte finns att få tag på här i Sverige.

Jergens har även BUS till kroppen och jag är väldigt nyfiken på att testa även dem. Tycker det verkar vara ett bra märke.

Jag köpte en Clinique BUS för ansiktet ungefär samtidigt och den har jag testat en gång. Aldrig mer (tror jag). Den här från Jergens är så mycket bättre på alla sätt och vis. Tror jag skriver en separat recension på Clinique Self Sun…

Ett svar till “Testat: Jergens Natural Glow

  1. Ping:Vårkänslor « lulillan

Kommentera

