Testat: GlowFusion Face & Body Natural Protein Tan

Jag har faktiskt testat denna brun utan sol spray nu. Den finns att köpa på Eleven och kostar en slant (599 kr). De har den bara i nyansen Light (just nu?) men jag har testat den i Medium.

så här står det om produkten:

  • helt luktfri, kladdfri och ger inga ränder.
  • mycket fin mist som fördelar sig jämnt och torkar omedelbart.
  • inget kladdigt överskott, passar alla typer av hud.
  • ger gradvis en mörkare hudton som håller i två veckor utan att blekna.
  • finns i två varianter – ljus och medium. (Avser slutresultatet)

Och jag vet inte om jag har haft otur och fått ett gammalt eller dåligt exemplar men jag tycker den luktar! Både när man sprayar på kroppen och efteråt. Kanske inte fullt lika starkt som många andra BUS-krämer men visst finns det ändå en doft där. Så att den är ”helt luktfri” ska man nog ta med en nypa salt.

Den torkar väldigt snabbt vilket kan vara både bra och dåligt. För jag upplever inte direkt att det bara är att spraya på och sen låta det torka så blir det bra sen. Bäst blir det om man är snabb och sprayar och smörjer in samtidigt.😀 Upplever att det inte blir helt jämnt annars. Det kan även vara bra att peela sig ordentligt innan och smörja in sig med vanlig bodylotion eller liknande.

En del BUS kan vara otroligt kladdiga och torkar liksom aldrig men så är det inte alls med den här. Den torkar snabbt! Man kan lätt klä på sig kläder efter bara en liten stund.

Den ger ganska så bra med färg på bara en applicering så man behöver verkligen inte överdosera på något vis. Färgen som jag fick var väl kanske lite väl åt det orange hållet för att jag ska tycka att den känns helt optimal. Men så tycker jag ofta om BUS-krämer så det är inget konstigt.

För mig funkar Dove Summer Glow i nyansen för normal till mörkare hudton minst lika bra. Visst den luktar mer och är mer kladdig men slutresultatet blir ändå ungefär lika och då tycker inte jag det är värt att lägga 600 kr på en BUS-spray. Det är smidigt med sprayflaskan men det går ju faktiskt bra även att smörja sig med vanlig kräm.

Denna spray är ofärgad så man ser inte var man har sprayat nånstans förrän efteråt när färgen kommit fram. Det tar ett par timmar. Jag sprayade mig på kvällen innan jag skulle gå och lägga mig och på morgonen hade jag fin brun färg. Ja något orange då men jag hade i alla fall färg och var inte likblek längre.

Man ska kunna ha den här även i ansiktet men det har jag inte vågat testa själv. Däremot tyckte jag sprayen var smidig just när man ska få BUS:en på händerna. Det går även säkert att jobba lite på tekniken så man får det mer jämnt fördelat och kanske inte ens behöver smörja så jätte mycket för att få det jämnt och snyggt. Just nu har jag en ful liten rand på min överarm för jag var lite slarvig just där.

Det finns även en tillhörande ”Tan Enhancer” som ska användas för att förlänga och förbättra färgen. Den kostar 449 kr. Jag tycker den är lite väl rinnig i konsistensen för att den ska funka riktigt bra. Hade varit bättre om den var lite mer som vanlig bodylotion. Det är en pumpflaska men man kan inte pumpa ut lite på armen för att sen smörja ut för då rinner det bara av. Man får pumpa ut lite i handen och smörja in. Det är mer som ett serum kan man säga i konsistensen. Jag kan inte riktigt uttala mig om denna produkts egenskaper. Den luktar ingenting och jag vet inte om den gör att färgen håller längre eller inte. Det känns som en lite onödig produkt….? Vill man bara ha ytterst lite färg så kan man lika gärna även där använda ex. Doves Summer Glow.

På tal om BUS så har jag hittat en annan för ansiktet som jag tycker är jätte bra, recension kommer separat! Det är Jergens Natural Glow.

Kommentera

