Testat: Clinique Self Sun Face

Jag brukar inte gilla att använda BUS i ansiktet just för att de brukar vara så feta och jag får finnar av dem. Eftersom jag ogärna solar och speciellt ansiktet då för mina pigmentfläckar så ville jag testa en brun utan sol för ansiktet. Eftersom jag tidigare var ett stort fan av Clinique så tänkte jag att jag skulle ge denna en chans!

Ett plus är att den är färgad så man ser tydligt var man har smörjt in sig och inte. Det gör att det är större chans att resultatet blir jämnt och fint.

Den ger en lite konstig färg först, faktiskt sådär så att man nästan blir lite orolig att nånting är ”fel”. Tyvärr är jag inte nöjd med den nyans jag får av den här. Den ser inte naturlig ut på mig. Sen gillar jag inte alls lukten! Riktigt gräslig om jag ska vara ärlig.

Jag tyckte även konsistensen var svår att jobba med. Den var svår att smörja, liksom trög och lite ”klistrig”. Svår att få jämn.

Den är ju bra om man snabbt vill få mycket färg, men jag har kommit fram till att jag personligen föredrar BUS-krämer som ger mer gradvis färg och som blir mer naturliga. Jag gillar inte de här som man får en orange ton av. Det ser inte äkta ut.

Så tyvärr, denna får inte något högt betyg av mig.

Den kostar förresten ca 230 kr om det är någon som är nyfiken på det.

Jag har läst lite på Cliniques hemsida och tydligen verkar det som om de har gjort om formulan på deras BUS för ansiktet. Att den gamla var bättre? Många verkar tycka att den här nya ger en onaturlig och orange ton och jag kan inte annat än hålla med där. Synd!

2 svar till “Testat: Clinique Self Sun Face

  1. Malin 4 juli 2011 kl. 10:55 f m

    Jag har också testat denna ”Self sun”. Jag trodde jag köpte en brun utan sol men det visade sig vara mer som kastanjevatten. Färgen går bort när man tvättar ansiktet. Stämmer det för dig med? Jag har fått bäst resultat när jag blöter en bomullsrondell och tar en klick self sun, sedan smörjer jag in hela ansiktet med rondellen. Men jag håller med dig, inte superfin färg kanske… Du kan ju läsa och se om det stämmer med din kräm, att den går bort när man tvättar ansiktet.
    Hälsn Malin

    • lulillan 9 juli 2011 kl. 1:31 e m

      Nja färgen försvinner nog inte riktigt helt när jag tvättar mig men efter 2-3 dagar är färgen helt borta. Man kanske inte ska räkna med mer men normalt tycker jag nog ändå att man brukar kunna ha OK färg 4-5 dagar. Däremot luktar min otroligt starkt och ”unket” så det är nästan så jag tror det är nåt fel på den? Det känns inte jätte lockande att använda den igen nu när jag hittat andra som funkar så mycket bättre!!

Kommentera

