Eve Pearl Salmon Concealer

Som jag har velat prova den här concealern! Äntligen har jag den i min ägo🙂

Den heter faktiskt Salmon Concealer & Treatment. Den är fri från en massa dåliga saker (olja, vatten, parabener, parfym, mineralolja osv.). Den ska ha en speciell ”salmon” färg som är extra lämplig att ha just under ögonen för att täcka mörka ringar. Den innehåller däremot nyttigheter som vitaminer, mineraler, proteiner, antioxidanter m.m. Den har ett naturligt solskydd på SPF 20 utan kemikalier. Den påstås både återfukta och skydda huden.

Jag var mest nyfiken för att den sägs vara lite mer återfuktande och inte så torr som en del concealers kan vara. När man blir äldre så får man helt andra krav på hur en concealer ska bete sig under ögonen. Alldeles för många lägger sig i den fina linjerna och framhäver dem onödigt mycket. Speciellt eftersom många concealers dessutom kräver lite puder för att hålla sig på plats hela dagen.

Jag har använt den här än så länge tillsammans med min vanliga favorit concealer (Sensai Kanebo Brush concealer). Och den funkar bra ihop med den. Den ger lite extra täckning just där jag är som mörkast. Och även om den ser mörk ut på handen så smälter den in fint i huden utan att se konstig ut. Det känns skön i konsistensen. Jag tycker nog den påminner en del om Time Balm. Även den är ju i ”burk”.


Stilren och söt liten ask


Här har jag hunnit varit i och ”kladdat” i den så det blev väl ingen jätte fin bild men man ser tydligt ”salmon-färgen”, drar lite åt persiko-orange hållet. Det är den färg som sägs täcka det mörka/blå under ögonen bäst.

Jag har nyansen Light och den ser ut så här. Den är inte speciellt ljus egentligen men den funkar riktigt bra på mig. Jag har väl ungefär NC15 om man ska tala i MAC-termer.

Priset för den här lilla burken är $35 men jag tror nog att den kan räcka riktigt riktigt länge eftersom detta är en dryg produkt. Man behöver ytterst lite. Det går att beställa direkt från Eve Pearl eller så gör man som jag och köper den från Makeup Geek.  Där kostar den $32.99.

 

Jag ska försöka ta en bild sen där man ser hur pass väl den täcker mörka ringar (före- och efterbild på mina mörka ringar). Det är lite lättare att se hur den fungerar då. Uppdaterar direkt här i inlägget när jag fixat det.

Kommentera

