MAC blush

Jag tycker det är otroligt roligt med blush/rouge och den typen av produkter. Lite färg på kinderna kan verkligen pigga upp och ge en helt annan look. Nu är jag inte så vågad så jag använder några speciellt spännande färger utan jag gillar mer rosa/bruna/persikofärgade. Jag gillar att prova nya och det är inte alls säkert att de ser ut så som man hade tänkt sig när de väl kommer på kinden!

Nu har jag beställt tre st nya från MAC. Jag har aldrig testat nåt blush från MAC tidigare så det ska bli intressant! Många är ju stora MAC-fantaster men jag har väl aldrig riktigt fastnat för märket på det sättet.

Jag ska testa dessa tre olika som beskrivs så här:

Springsheen: peach pink with gold shimmer
Blush Baby: sheer browned peach-pink
Sunbasque: rosy shimmery peach-gold

Det finns otroligt bra bilder på alla dessa tre och många fler hos KarlaSugar. Perfekt ställe att jämföra på och för att se hur de beter sig på huden och inte bara i burken! Det är dessutom bra kvalitet på bilderna och hon beskriver varje nyans bra.

Springsheen brukar ibland jämföras lite grann med Nars Orgasm. Så det ska bli roligt att se hur den är.

Jag har ju varm hudton (eller egentligen neutral men mer åt varma än åt kalla hållet) så därför brukar jag försöka välja nyanser som är åt det varmare hållet. Det finns ju så många fina så det var svårt att välja!😀

För min del får de gärna ha lite skimmer i sig men inte alls så det glittrar för mycket. Det är faktiskt lite svårt att beskriva vad jag menar men jag tycker faktiskt att lite ”glow” eller skimmer kan ge mer liv till ansiktet än om det är helt matt och platt. Däremot ska det ju inte glittra så att man ser blank eller helt hysterisk ut på kinderna! Det ska vara precis sådär ”lagom”.

Min favorit just nu som jag använder som lite ”allt-i-ett-produkt” är Bare Minerals Healthy Radiance. Den funkar för contouring, blush, bronzer osv. Men jag vill gärna ha lite variation även om jag fortfarande tycker den är helt perfekt!🙂

 

2 svar till “MAC blush

  1. skincarebymalinr 25 juni 2011 kl. 1:15 e m

    Kul blogg med mycket produkter, I love! Kommer tillbaka!

Kommentera

