Testat: Benefit Porefessional Primer

Jag har testat en ny primer! Det är Benefit’s Porefessional. Den påstår sig minska synligheten av stora porer och ge en jämnare hud. Den ska även kunna användas för att jämna ut ärr, fina linjer eller liknande i huden och även kunna hjälpa till att hålla huden mer matt.

Jag har ju verkligen stora porer och jag har tidigare provat en liknande produkt för att minska dem och det är ju Cliniques Pore minimizer.

Jag tycker de påminner lite grann om varandra, men Benefits känns lite tjockare i konsistensen, den är mörkare och den tar längre tid på sig att torka och bli matt på huden.

Jag tycker kanske inte att den täcker mina porer så jätte väl, däremot blir huden lite jämnare och den funkar bra som primer. Nu har jag bara använt den här samtidigt som jag använt mig av Milk of Magnesia så jag kan inte riktigt uttala mig om hur den fungerar på att hålla huden matt. Men jag tror inte att det skulle funka så jätte bra på mig då denna produkt är ganska krämig. Den ska tydligen torka och bli pudrig i konsistensen men jag har inte riktigt märkt av det om jag ska vara ärlig. Eller så har jag inte haft ork/tid att vänta så länge😉

Fast jag gillar den! Jag tycker den ger ett lite slätare jämnare resultat på huden. Mina porer är jätte stora så tyvärr ser jag inte så jätte stor skillnad just där, men jag tycker nog att min rynka i pannan (som är väldigt liten även i vanliga fall) faktiskt blir nästan osynlig.

Den luktar lite grann, inte alls illa och det är inget som stör mig alls.Den är lätt färgad men jag tycker inte det är några problem att få den att smälta in i huden och det blir inte några skarpa kanter. Det ser ganska naturligt ut så jag tror den kan funka även om man inte använder foundation eller så över.

Jag har inte upplevt att denna täpper till mina porer speciellt mycket. Varken mer eller mindre än vanligt. Däremot tror jag absolut det är viktigt att använda ordentlig rengöring när man använder den här typen av produkter och kanske kan det orsaka finnar eller utslag om man använder såna här produkter dagligen? Jag vet faktiskt inte själv. Har inte använt den dagligen någon längre period så jag kan inte uttala mig om det riktigt.

En bra produkt, men det finns säkert liknande som är både billigare och mer lättillgängliga? Det är ändå nånting med den som jag verkligen gillar! En sån här tub innehåller 22 ml och kostar ca $28. Den är ändå ganska dryg så tuben kanske ser liten ut men den räcker nog ändå ett tag för mig.

*******************************

Jag har nu testat denna även utan Milk of Magnesia och den håller inte min hud matt speciellt länge alls. Jag tycker även att denna funkar bäst under flytande foundation och inte mineralfoundation i puderform. Det blir liksom lite för ”kladdigt” underlag för mig. Jag vill ha en annorlunda primer under mineralfoundation som gör huden mer torr och slät. Där funkar t ex Bare minerals Prime time eller den primer jag har från Youngblood. De är ungefär liknande tycker jag. Dock är det ingen av dem som heller kan hålla min hud matt nån speciellt lång stund. Det enda som funkar där för mig är just Milk Of Magnesia.

2 svar till “Testat: Benefit Porefessional Primer

  1. Anna-Klara 22 juni 2011 kl. 8:27 e m

    Hej Lullian! Jag tycker oxå denna produkt är helt perfekt för mitt ansikte. Jag köpte dock min på tradera. Där en säljare som säljer dessa till bra pris dessutom fick jag den redan dagen efter jag hade betalt =)

    • lulillan 24 juni 2011 kl. 7:35 e m

      Jag har sett att det finns på Tradera också. Jag är dock lite skeptisk eftersom jag haft lite otur med en del säljare på Tradera med just smink och hudvårdsprodukter. Alltså att jag har fått kopior. Upplever faktiskt inte att det är samma på Ebay (från UK).

Kommentera

