Min hud just nu

Jag har sen ett par dagar tillbaka börjat att använda hudvårdsprodukter från MD Formulations. Har skrivit om det tidigare så sök på andra inlägg om just MD Formulations så hittar du exakt vilka produkter jag använder.

Jag har märkt stor skillnad på bara dessa dagar. Min hud som var i sån obalans innan har verkligen blivit riktigt fin igen och det känns underbart!

För tillfället har jag inga finnar alls och min hud känns mer som ”vanligt” igen och jag är jätte glad för det.

Det känns verkligen som dessa produkter passar min hudtyp och just den här årstiden då min hud blir fetare.

Nu använder jag ju även Milk of Magnesia nästan dagligen och jag vet inte om den också hjälper till att göra min hud mindre fet (mer än bara tillfälligt?).

Nu är jag bara på jakt efter nytt solskydd eftersom La Roche Posay tydligen inte alls vill gå ihop med min hud. Jag får tyvärr en hel del finnar varje gång jag använder den. Jätte tråkigt! För jag tror verkligen det är ett bra solskydd. Tips någon?

Min foundation har SPF 10 men det är verkligen för lite för mig som har problem med melasma/pigmentfläckar. Jag behöver helst 40-50 speciellt dagar då jag är ute mycket. Jag har försökt att skydda mig ordentligt den här våren och sommaren men jag har tyvärr ändå fått tillbaka en del av mina fläckar (de blir mörkare). Tycker inte alls om dem!😦

Kommentera

