Liten önskelista

Som vanligt finns det en del grejer som jag skulle vilja prova på (eller köpa nya).

En sån sak är GloMinerals Pressed base. Jag har en sån men i en väldigt ljus nyans, nästan så den till och med är för ljus vintertid för mig. Så en mörkare nyans vore ju fint att prova på. Här är ett bra inlägg där man kan se de olika nyanserna! Den jag har nu är Natural Fair men jag tror att Natural Medium skulle kunna funka så här lite på sommaren🙂 Priset är ca 439 kr.

Ett annat puder/foundation som jag råkade stöta på är Lancome Ageless Mineral Powder. Det verkar som om detta bara finns i USA, men jag är inte helt säker. Det här är ett puder som ska ”trolla bort” porer, fina linjer osv. Jag tror kanske att detta kan påminna lite om Diorskin nude pudret? Kankse ger det lite ”glow”? Ja jag blir i alla fall nyfiken!😀 Priset är $42.

Som alltid vill jag prova på Eve Pearl Salmon Concealer. Det är en sån där produkt som jag tror kan vara perfekt. Mina förväntningar är nog en aning för höga skulle jag tro…. Jag har ändå beställt hem ett ex! Så jag lovar att det kommer en recension inom kort.

Jag har även fått överge min Bare Minerals Matte foundation i nyansen Fair för att nu använda Fairly Light istället. Och jag har även en mörkare nyans på min Lancome Teint Idole Ultra foundation. Jag blandar nyanserna 010 och 03. Det blir kanske en aningens lite för gul nyans för mig, men det är nog så nära jag kan komma. Stör mig lite att de har fler nyanser att välja bland i USA.

Hemskt är det, men snart är min absoluta favorit bronzer Bare Minerals Healthy Radiance slut! Den är inte alls speciellt lätt att få tag i så det är en sån där grej jag ofta håller utkik efter. Jag har nu haft en jätte burk som har räckt hur länge som helst! Men eftersom jag använder den varje dag så går det ju åt….

Som vanligt är jag också sugen på Nars Laguna och Orgasm.  Tycker dock att de är i dyraste laget i kombination med att de inte är helt lätta att få tag på. Jag blev så besviken på Benefits Hoola men kanske är Laguna bättre för mig nyansmässigt? Kan inte sluta tänka på den i alla fall😉

Min absoluta favorit mask från Clinique (Deep Cleansing Emergency mask) finns ju inte längre i sortimentet och det är något jag sörjer djupt. Jag tycker detta är en helt fantastisk mask! Det är nog den enda produkt som faktiskt har kunnat göra mina porer mindre synliga. Och det är fantastiskt i sig! Jag har provat några andra lermasker men jag hittar ingen som ens är i närheten. Det är synd!

Kommentera

