Första intryck: Dove Summer glow

Nu har jag testat Dove Summer Glow lite grann. Jag valde att börja med den som är för normal till lite mörkare hudton (trots att jag egentligen är väldigt blek). Jag har hört att den ska ge mer färg och kan då vara bra att börja med.

Den gav verkligen rejält med färg på mig som är jätte blek! Ungefär som en vanlig BUS (brun utan sol) skulle jag nog säga. Inte direkt någon ”gradvis färg” där inte! Jag var kanske inte jätte noga med appliceringen första gången eftersom jag ändå tänkte att det nog inte blir så mycket färg redan första gången. Men oj så fel jag hade!😀

Färgen blir helt OK även om den på mig kanske blir lite mycket åt det orange hållet (dvs det är inte den färg som jag naturlig får när jag är i solen). Det är nog egentligen inte så många andra som tänker på det mer än jag själv.

Sen tycker jag den luktar väldigt starkt. Man känner tydligt den där typiska BUS-lukten och jag har lite svårt för det. Jag hade hoppats att det inte skulle vara så framträdande på den här produkten just eftersom det bara ska vara en lättare BUS-effekt… Den försvinner dock relativt snabbt. Jag smörjde mig i söndags kväll och har hunnit duscha faktiskt tre gånger efter det. Färgen sitter kvar ganska bra och lukten har nu försvunnit. Den är värst första dygnet skulle jag säga. Jag behöver absolut inte smörja mig med den här varje dag, utan jag tänkte att jag kanske smörjer mig varannan eller var tredje dag och i fortsättningen använder jag nog den som är mer för ljusare hudtoner.

En annan nackdel som jag upplevde det var att den var väldigt kladdig! Kändes som den aldrig torkade nån gång! Det stör mig. Jag vill inte behöva vänta flera timmar med att klä på mig eller gå och lägga mig. Kanske var det extra mycket nu pga värmen? Får se hur jag känner nästa gång jag testar.

Jag tycker egentligen det är svårt med BUS för jag får det sällan så jämnt och snyggt som jag skulle vilja. Det är väl för att jag är slarvig när jag smörjer mig. Då kan det underlätta med såna BUS-krämer som faktiskt är färgade från början. Då ser man tydligare var man har smörjt in sig och var det saknas. Jag tycker också det är svårt vid händer och fötter att få det naturligt och fint.

Kommentera

