Första intrycket: Milk of Magnesia mot fet hud

Nu har jag testat Milk of Magnesia ett par gånger och idag fick jag hårdtesta det! Jag sminkade mig ca kl 6 i morse och fortfarande 12 timmar senare så är inte min hud alls lika fet som den brukar vara. Och då har dagen idag varit extremt varm och fuktig. Vi har haft närmare 30 grader varmt och inne på jobbet var det runt 26-27 grader. Svettigt!

Så mina första intryck är att detta är hur bra som helst! Det funkar verkligen!

Sen återstår väl att se vad huden tycker om detta på lite mer lång sikt. Jag återkommer om det!

Jag tycker absolut att ni som har fet hud ska testa detta om ni får chansen. Jag trodde inte ens det var möjligt att huden kunde vara så här en varm sommardag som denna. Otroligt!

Jag applicerar med foundationpensel. Ett tunt lager över de partier i mitt ansikte som blir mest feta/blanka (främst T-zonen) men tonar ut så nästan hela ansiktet får lite av produkten på sig. När det torkar så blir huden extremt torr och lite stram. Efter det applicerar jag ett tunt lager med min vanliga dagkräm. Idag använde jag faktiskt Cliniques Dramatically Different Gel eftersom den känns lättare på min hud än vad mina krämer från Exuviance gör. Det tar bort ev. vita streck som kan bli av Milk Of Magnesia. Efter det applicerade jag min foundation precis som vanligt. Jag har inte känt att huden varit stram eller speciellt annorlunda under dagen idag.

En del applicerar även med fingrarna, med fuktad svamp eller bomullstuss etc. Jag tyckte det var smidigt med pensel och jag bara häller upp lite i korken och använder det därifrån.

Det går att läsa lite mer om Milk of Magnesia och fet hud här. Det finns även flera recensioner på You Tube om någon är nyfiken. Jag köpte mitt exemplar på Ebay (Phillips Original – viktigt!). Detta är endast om du har riktigt fet hud vilket jag har på sommaren. Jag tror inte alls att jag har samma behov vintertid av den här produkten. Har man inte fet hud kan detta säkert vara för ”starkt” för huden och torka ut den rejält. Produkten kan även göra att porerna känns lite mindre och har man då inte stora porer från början så kanske man kan få problem med pormaskar eller finnar av att porerna blir igentäppta.

Jag tror kanske inte att jag från och med nu alltid, alla dagar, kommer att använda den här produkten. Däremot riktigt varma sommardagar när jag vill att sminket ska hålla och när jag vill slippa känna mig sådär jätte fet och blank efter bara ett par timmar. Jag känner mig så enormt mycket fräschare nu! Jag kan ta på mitt ansikte utan att bli helt kladdig!

************************************************************************************

Uppdaterat 2011-06-17

Nu har jag använt den här produkten dagligen i ca 10-14 dagar och jag är fortfarande helt frälst! Min hud har aldrig sett så här bra ut. Den håller sig matt och fräsch hela dagen. Det är helt fantastiskt!

Och jag har inte fått några finnar eller andra utslag av den här produkten. Var lite rädd för det nämligen.

För mig funkar denna perfekt ihop med flytande foundation (jag använder Lancome Teint Idole Ultra). Har tänkt att jag ska testa ihop med mineralfoundation också. Återkommer med synpunkter på det när jag provat.

Nackdelen då förstås är ju att det inte går att köpa den här produkten i Sverige! Dåligt!

3 svar till “Första intrycket: Milk of Magnesia mot fet hud

  1. Glitter Sisters 7 juni 2011 kl. 9:40 e m

    Det här var verkligen intressant! Det här måste jag testa! /N

  2. Maria 18 oktober 2011 kl. 11:38 f m

    Ska tydligen funka bra som deodorant också. Läste tips på mercola.com. Man köper en billig deodorant, plockar bort kulan, häller ut innehållet och tvättar ren behållaren. Sen häller man på magnesiummjölk och sätter kulan på plats. Ska enligt tipsaren vara effektivt mot alla lukter!/ Maria

  3. Alicia 14 november 2011 kl. 3:30 e m

    Beställde du den från USA eller Storbritannien? Sitter och letar efter någon att köpa men hittar bara med mintsmak på eBay från Storbritannien… Funderar på vad tullen osv. blir om man beställer från USA🙂 Svara jättegärna i min blogg!

Kommentera

