Crest Whitestrips Premium

Någon som testat dessa?

Det finns ju lite olika varianter men just nu tänkte jag prova denna:

Jag har använt Crest Whitestrips en gång tidigare så jag vet att det faktiskt fungerar. Det är ett ganska enkelt och billigt sätt att själv bleka tänderna hemma i lugn och ro😉 Däremot ska man nog inte förvänta sig några jätte dramatiska skillnader, man får kanske inte kritvita tänder. Däremot blir de mer vita och ser fräschare ut! Perfekt om man dricker mycket te/kaffe eller liknande.

Det är små remsor som man fäster på tänderna. En remsa till överkäken och en till underkäken. Sen ska de sitta så i 30 min, två gånger per dag. En sån här förpackning räcker i sju dagar. Man ska kunna se skillnad redan efter tre dagar påstås det. Nu minns jag inte hur det var sist jag provade mer än att jag var nöjd med resultatet på slutet. Så jag kör igång i kväll och så får vi se när jag ser någon skillnad.

Dessa ska vara säkra för tänderna, ska inte skada emaljen eller något sådant. Det ska vara helt säkert och skonsamt. Jag tycker mest det känns lite äckligt med de där plastremsorna i munnen men det är inte obehagligt på något vis. Det gör inte ont eller nånting sånt. Det är lite svårt att prata och svälja bara😉 Sen får man lite äcklig smak i munnen tycker jag men det är säkert olika vad man tycker. En del verkar tycka att det ilar lite i tänderna när man har remsorna på men jag har inte upplevt det.

Man kan köpa dessa på ex. Tradera eller Ebay. De finns även andra varianter av Crest Whitestrips på Stylingagenten.se. Jag har dock aldrig provat beställa därifrån så jag vet inget om den sidan. Jag köpte mina första gången på Ebay (Canada) för under 200 kr inkl. frakt och andra gången på Tradera från en tjej som bor i USA.

Självklart är det säkert mer effektivt att gå till tandläkaren och göra en ordentlig tandblekning men det är ju inte alls alla som kanske har råd att lägga de pengarna som det ändå kostar. Då kan jag tycka att detta är ett bra budgetalternativ. Jag har inte lyckats hitta att det skulle vara farligt på något sätt… men såklart undrar man lite varför det inte finns i Sverige ännu? Verkar som det är väldigt poppis i t ex USA.

*******************************************************************************’

Uppdatering 2011-06-17

Mina tänder är rejält mycket vitare nu mot för en vecka sen! Det funkar!

Jag dricker en hel del kaffe och te så mina tänder blir ju gula efter ett tag. Det här är ett enkelt och smidigt (billigt) sätt att själv kunna fixa vitare tänder på relativt kort tid.

Nu finns det även andra varianter som ska vara bättre (sitter på plats bättre på tänderna). Ska nog prova dem nästa gång! Tror de heter nåt med Advanced Seal Vivid. Stylingagenten har dem visst för 399 kr.

Jag har tyvärr inte tagit några före- och efterbilder eftersom det är så svårt att verkligen få bra bilder som tydligt visar skillnaden. Det kan vara olika ljus osv. Däremot ser både jag och andra skillnaden. Nu när man är lite brun också så syns skillnaden ännu mer! Kan ärligt säga att det var länge sen jag hade så här vita tänder! Lycka!

6 svar till “Crest Whitestrips Premium

  1. Charlotte 10 juli 2011 kl. 10:26 f m

    Hej, jag köpte från Stylingagenten.se och blev riktigt nöjd. De har de senaste Crest produkterna som finns på marknaden. Mvh Charlotte.

  2. Josefine 3 oktober 2011 kl. 1:28 e m

    Jag köpte mina på http://www.white-strips.se fick dom dagen efter beställt! Nu är mina tänder vita och fina igen!

  3. Åsa 13 oktober 2011 kl. 3:11 e m

    Kolla in http://www.crest-whitestrips.se. Har flera sorter och snabb leverans.

  4. Ping:Crest Whitestrips | lulillan

Kommentera

