Lite nya verktyg

Ibland vill man ha lite nya verktyg (borstar). Även om jag har en hel del redan så har man ju ibland ändå behov av lite nytt!😉

Jag har redan beställt två st nya borstar. Jag har båda sen innan så jag vet att de är bra och att jag gillar dem.

Det är Bare minerals Flawless Face Brush. Det är en lagom stor fluffig borste som passar perfekt till finishing powders och mineral veil och liknande produkter. Jag har även en Full Flawless Face Brush som är lite större och som jag också gillar jätte mycket.

Sen är det en Bare Minerals Tapered Blush Brush. En liten fluffig borste till blush/rouge/bronzer. Den är ganska liten men jag tycker ändå den funkar bra. Jag vill ha två helt enkelt för att jag vill ha en till bronzer och en till blush/rouge. Ogillar att blanda med samma borste i olika produkter.

På tal om verktyg så är jag jätte nyfiken på att testa en Beautyblender!!

Jag gillar ju verkligen min Flat top kabuki från Sigma till min foundation men jag tycker ändå den suger upp lite väl mycket av produkten. Kanske kan en sån här liten svamp vara den perfekta lösningen? Självklart vill jag testa!😀

Tyvärr tycker jag den är lite dyr. För en svamp liksom…. Man kan köpa den ihop med en rengöring för 495 kr. Eller så köper man samma paket för ca £ 20 på Ebay (ca 220 kr?).

Kommentera

