Diorskin Nude Natural Glow Fresh powder makeup

Jag skrev ju tidigare att jag var nyfiken på detta puder så jag kunde inte låta bli att faktiskt gå och köpa det!🙂

DiorSkin Nude Natural Glow Fresh Powder Makeup

Pudret kan användas ovanpå DiorSkin Nude Foundation eller ensamt för en mer naturlig look. Magnesium kombinerat med vitamin C och E och spårämnen stärker och förbättrar din hud vid regelbunden användning, din hud blir vackrare dag efter dag – även utan make up. DiorSkin Nude är en ny kollektion av hög utvecklad, fuktgivande 100%-ig mineral make up – den första i sin sort. DiorSkin Nude skapar illusionen av en perfekt, naken hud tack vare huvudingrediensen, Mineraliserat Aktivt Vatten. Vattnet innehåller Rhodolite, en ädelsten som hjälper till att skydda och producera energi i hudcellerna som bidrar till cellförnyelsen. Andra aktiva ingredienser som Sensiline vilken härstammar från lin och skyddar mot UVA strålar och Sericin som härstammar från silke och reglerar fuktnivån i din hud, innehåller även vitamin C & E. Fräscht, ultralätt löspuder för alla hudtyper.

Jag köpte främst detta puder för att ha det ovanpå vanlig foundation. Detta är ett löst mineral puder som är som en foundation men med ganska låg täckning om jag förstått det rätt. Jag tyckte det lät så bra just för att det är ett löst puder som kan användas för att fixera vanlig foundation men som dessutom har lite färg också så det ger lite extra täckning. Jag har läst på nätet att många gillar detta puder och att det även ska kunna dölja stora porer en del.

Jag har ju jätte stora porer så allt som påstår sig kunna minska eller dölja dem får ju mig nyfiken!

Detta är ett dyrt puder. Burken innehåller 8 gram och den kostar ju runt 500 kr som det verkar. Det finns inte jätte många nyanser men jag valde den ljusaste 010. Det är en ganska bra färg för mig även om den kanske är lite aningens kanske för ljus. Nog för att jag är väldigt blek men detta puder gör att jag ser ännu mer blek ut. En fördel är ju dock att det ser väldigt naturligt ut, det liksom smälter in i huden. Konsistensen är väldigt annorlunda.

Jag har haft lite svårt att applicera detta puder ovanpå min vanliga foundation från Lancome (Teint idole ultra). Jag tror jag har använt mig av fel redskap. Jag har använt en vanlig foundation borste. En plattare och ganska tät borste och liksom penslat på pudret. Men jag ska prova sen att applicera det med en liten fluffigare borste istället. Pudret är väldigt finmalt så det skulle nog inte funka med en vanlig typ kabuki-borste.

Jag var lite tveksam till hur ett puder med namnet ”glow” skulle kunna funka på min feta hud men det är faktiskt helt OK. Det ser naturligt ut och det känns skönt på huden. Däremot blir jag såklart blank av det, ganska så snabbt.


Här är ett tunt lager med Diorskin pudret. Man ser ju att det faktiskt dämpar ned de röda partierna ganska effektivt. Skulle jag ha använt en primer under skulle det säkert blivit ett bättre resultat eftersom man ser lite här att huden blir lite ”torr” och pudrig. Det tar såklart inte bort mina porer men det framhäver dem i alla fall inte mer än innan.

Hade jag inte haft så mycket gamla ärr, fläckar och prickar i mitt ansikte så skulle jag absolut kunna använda denna enbart. Sen är det kanske på gränsen till för ljust för mig också. Fast jag tror att nästa nyans 020 är lite för mörk istället. Och jag vet inte, på ett sätt är jag ändå ganska glad att detta inte blivit en sån där Wow-produkt som jag bara måste ha. Och då tänker jag främst på priset😉

Jag måste bara hitta en bättre metod att applicera detta och kanske i kombination med någon annan produkt som mattar ner mitt ansikte innan? MakeupGeek använder en puder puff till att applicera detta puder. Jag kanske ska prova även den metoden.🙂 Jag är så van att mest använda borstar till allt mitt puder.

Kommentera

