Milk of magnesia mot fet hud?

Har läst en del på nätet att många är nöjda med ”Milk of Magnesia” som en ”behandling” av fet hud. Den sägs användas lite som en typ av primer eller en produkt som kontrollerar oljan på huden under make up. En del använder den även mer som en mask nån gång i veckan vid behov.

Denna produkt är ju inte alls en hudvårdsprodukt egentligen utan en typ av magnesiummjölk (?) som används mot magproblem. Den har nån slags laxerande effekt tydligen. Den säljs ju tyvärr inte i Sverige då men går att få tag via nätbutiker utomlands. Det är en flytande medicin alltså som man även kan använda i ansiktet. Undrar just vem som kom på den idén från allra första början?😀

Många verkar nästan lyriska av dess effekter och jag då med fet hud så här på sommaren blir såklart väldigt nyfiken. Priset är såklart nästan ingenting så det är ju värt att testa om man vill det. Det ska tydligen vara viktigt att man använder just Phillips för andra märken är inte lika bra och sen ska man inte heller välja någon med nån smak på utan originalet.

Det finns diverse videos på You Tube om detta om någon är nyfiken. Sök bara på ”milk of magnesia”.

Jag återkommer när jag provat!🙂

Ett svar till “Milk of magnesia mot fet hud?

  1. Josef Boberg 27 maj 2011 kl. 10:04 f m

    Själv har jag dagligen tankat ca 700 mg biologiskt magnesium sedan 1996 – och äter LCHFkostinriktat sedan ca 15 månader tillbaka.

    Trots mina 70 år – så är jag frisk som en nötkärna – så biologiskt magnesium är kort och gott bra för det mesta – som jag ser det.

Kommentera

