Favoriter just nu

Tänkte att jag kunde nämna ett par av mina favoriter just nu. Det kan såklart ändras så fort man hittar nånting nytt som funkar bättre.

Concealer: Kanebo Sensai concealer Brush Type #1 Light

Foundation: Lancome Teint Idole Ultra #010

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Bronzer: Benefit One hot minute + Bare Minerals Healthy Glow

Mascara: Diorshow Blackout vattenfast

Ögonfransböjare: Shiseido

Läppglans: NYX (mest för nyansens skull) Real Nude

Nagellack: Essie Bonds Beige och Cloud Nine (båda neutrala)

Mineralfoundation: Beror lite på vad man är på för humör, vilken årstid det är och vilken täckning man vill ha. Kan faktiskt inte säga att jag har någon jätte super favorit. Jag letar fortfarande kan man nog säga. Även om kombinationen Lily Lolo och Lucy Minerals är riktigt bra.

Primer: Har inte testat så många och använder ingen regelbundet. Jag gillar Cliniques Pore Minimizer instant perfector men om det är en primer? Ja kanske.

Hudvård: Exuviance (även om tyvärr ingen av krämerna funkar för mig denna årstid när jag har fetare hud). Jag använder dock rengöringen och den funkar bra för mig.

Ögonkräm: Estee Lauder Advanced Night Repair + Dermalogica Intensive Eye repair

Mask: Cliniques Deep Cleansing Emergency Mask. Tyvärr verkar den inte finnas i sortimentet längre? Det gör mig väldigt förtvivlad för jag älskar den! Den gör att mina porer inte känns lika stora. Även om effekten är ganska tillfällig så är den ändå otroligt viktig för mig.

4 svar till “Favoriter just nu

  1. johanna 24 maj 2011 kl. 1:42 e m

    Hej! Måste rådfråga dig då ja såg att du har en hel del erfarenhet om exuviance produkter. Jag har haft acne, ingen aktiv nu men fortfarande en hel del röda släta ärr. Jag hörde att exuviance skulle vara bra och jag provade. Min hy torkade ut helt och hållet så jag slutade och det blev bra igen. Kan det bero på syrorna tror du? vet inte om jag ska prova igen?

    Mvh Johanna

    • lulillan 27 maj 2011 kl. 9:06 f m

      Hej, ja först och främst så är jag ju ingen expert… men många är ju nöjda med Exuviance och det finns ju olika produkter för olika hudtyper. Nu vet jag inte vilken variant det var du provade men kanske skulle du testa den som är för känslig hud? Sen kanske du ska vänja huden vid syrorna långsamt. Att börja att använda Exuviance varannan dag en gång per dag och sen en gång per dag och sen kanske du kan använda två ggr per dag? Det är ju också viktigt vad du använder ihop med dina Exuviance produkter. Om du blir uttorkad behöver du kanske en annan hudkräm ihop med din rengöring etc. Berätta gärna mer exakt vilka produkter du testat så kanske jag kan ge dig mer tips utifrån mina erfarenheter. Ofta om man använder produkter som är specifikt just för fet hud eller akne så kan man ju få väldigt uttorkad hud om man egentligen inte har fet hud utan bara akne. Ofta har man kanske just känslig hud och behöver mildare produkter men som ändå är effektiva mot just akne.

  2. Lotta 27 maj 2011 kl. 9:15 f m

    Kan du inte visa den där concealern, före och efter?

Kommentera

