Nyfiken på: Diorskin Nude Natural Glow Powder

Jag blev nyfiken på detta puder (foundation?) när jag läste en recension hos Makeup Geek. Den ska ge en fin jämn yta på huden. Jag blev mest nyfiken på den som ett löst puder men det är ju faktiskt en typ av mineralfoundation om jag förstått det rätt?

Den ska visst dölja stora porer något också och det gör mig nyfiken!

Nackdelar då? Självklart priset, Dior är ju inget billigt märke. Jag älskar deras mascara men har inte testat så mycket annat.

Denna kostar nånstans kring 500 kr som det verkar. Den lilla burken innehåller endast 8 gram.

En annan sak som får mig att tveka lite är ordet ”glow”. Det brukar inte gå jätte bra ihop med min feta hud nämligen. Jag är ändå tillräckligt nyfiken för att vilja testa detta puder.

En fördel tycker jag är att det är lite färgat. Det ska funka bra både ensamt och över vanlig foundation. Skulle vilja testa detta puder ihop med min nya foundation från Lancome (Teint Idole Ultra).

Tror detta puder ska finnas i 6 nyanser. Det har SPF 10 vilket ju inte är jätte högt men ändå bättre än ingenting.

Kommentera

