Fetare hud på sommaren

Jag känner verkligen att jag måste ändra min hudvårdsrutin nu när det blivit varmare ute. Min hud är mycket fetare nu och jag vet inte riktigt hur jag ska få bukt med den.

Jag har tidigare gått ifrån och sällan använt nån dagkräm alls på sommaren eftersom min hud ändå blir så blank och fet. Och den som funkat bäst för mig är Cliniques Dramatically Different Gel. Jag har provat med Exuviance:s lättaste dagkräm men den blir väldigt fet på mig. Tyvärr.

Min vanliga nattkräm är också på tok för fet nu så jag har beställt en annan från Exuviance så får vi se om den funkar bättre. Den heter Night Renewal Hydragel.

Jag har tänkt att jag ska köpa en speciell kräm som har ”oil-control” egenskaper. Så nu håller jag på att leta efter nån som kan tänkas funka bra!

Jag är nyfiken på flera märken egentligen… Dermalogica, Murad eller MD Formulations. Fast egentligen skulle jag vilja hitta någon som är billigare men ändå bra.

Eftersom jag inte bara har problem med fet hy med stora porer så har jag ju även mina pigmentfläckar och fina linjer. Som vanligt tycker jag det är lite tråkigt att de flesta anti-age produkter verkar vara mest för torra hudtyper. Kanske blir det så att jag försöker hitta en anti-age produkt att använda på natten (som ändå inte är för fet). Tror den från Exuviance kan funka bra där. Jag hoppas det!

För dagtid funderar jag på någon av dessa:

Decleor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid

Murad Skin Perfecting Lotion el. Murad Oil-Control Mattifier

MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Hydrating Gel

Kommentera

