Dermalogica Intensive Eye Repair

Det ska bli spännande att prova denna ögonkräm.

Detta är vad de själva säger om produkten:

En närande ögoncreme med reparerande vitamin C, jams och fuktbindande hyaluronsyra. Cremen ger rikligt med fukt, slätar ut fina linjer och motverkar förtida åldrande runt ögonpartiet.
• Ger näring till en mycket fettfattig hy.
• Antioxidanter reparerar en förtida åldrad hud.
• Reducerar fina torrhetslinjer och återställer fukt.

Jag hoppas den kan ge mina ögon den fukt de behöver. Jag har många torrhetsrynkor och fina linjer.

Jag hade höga förhoppningar om Exuviance Age Reverse Eye countour men den funkar inte alls ihop med min concealer och jag tycker den ”smular” runt ögonen när jag vaknar på morgonen och har använt den på natten. Jag tycker snarare att jag ser sämre ut runt ögonen nu än innan jag började använda den.

Jag är sugen på att även testa Estee Lauders hudvårdsprodukter och då är det speciellt två ögonkrämer jag tittat på. En till dagtid (Resilience Lift Extreme) och en till natten (Advanced Night Repair Eyes). De kostar ju såklart en del så det är därför jag inte bara har kastat mig på dem och köpt dem direkt😉

Om en ögonkräm är riktigt riktigt BRA men ändå inte funkar med concealer så kan jag ändå tänka mig att använda den på natten och sen använda en annan på dagen. Just nu får jag lov att använda Clinique All about eyes på dagen men jag gillar inte den. Den ger mig inte tillräckligt med fukt. När jag precis smörjt mig med den är det OK men huden blir snabbt torr igen. Jag använder ”Rich”.

UPDATE:

Nu har jag provat Dermalogica Intensive Eye Repair i några veckor och den är underbar. Den känns skön på huden och den funkar utmärkt ihop med concealer. Den gör att mina värsta torrhetsrynkor nu är borta och det är jag så glad för. Däremot känner jag väl att jag kanske behöver en som är mer anti-age och kanske ha nån annan till natten. Denna gillar jag dagtid. Den går snabbt in i huden också vilket är ett plus!

En riktigt bra ögonkräm, rekommenderas!!

Den lilla tuben är också perfekt. Så mycket bättre än en ögonkräm i en liten burk. Man får lätt ut den lilla mängd man behöver utan att det är ohygieniskt på något vis.

 

UPDATE 2:

Nu i december 2011 så använder jag fortfarande denna ögonkräm dagtid. Jag tycker den funkar jätte bra för mig. Jag använder en mer behandlande anti-age ögonkräm till natten. Jag har snart gjort slut på min andra tub av denna. Men då har jag haft lite problem med att jag varit extremt torr under mina ögon när det blev kallare väder ute. Då har jag använt denna både morgon och kväll för att den är så skön. Jag har även vid ett par tillfällen bättrat på även under dagen.😉

Kommentera

