Planering

Vi ska åka bort snart så jag sitter och försöker planera lite tax free shopping!😀

Vissa saker är helt enkelt lättare att köpa där man kan testa olika nyanser och SE produkten IRL. Annars shoppar jag mycket via nätet just för att det blir billigare så. Varför betala mer för nånting liksom….

Just nu är jag lite velig när det gäller foundation för det finns två som jag gärna skulle vilja prova men jag vet inte om jag riktigt kan tycka det är värt att köpa båda två samtidigt.

Den ena är Estee Lauder Double Wear foundation. Den påstås ska hålla i 15 timmar, ska se naturlig ut, ska stanna kvar på huden och inte kladda av sig på kläder etc., den ska kännas lätt och behaglig på huden, den är oljefri och har SPF 10. Priset för denna på t ex Kicks är 410 kr för 30 ml. Täckningen ska vara medel men att man kan bygga på om man behöver, och finishen är naturlig semi-matte.

Jag har däremot hört att många tycker denna har full täckning så det kan nog vara så att den har medel till full täckning lite beroende på hur man applicerar den.

Den andra jag är nyfiken på är Lancome Teint Idole Ultra. Den påstås ska hålla i 14 timmar, är helt täckande, oljefri, ska kännas skön och behaglig på huden, den ger naturlig finish. Nackdelen är att denna inte har något SPF alls. Inte heller den ska kladda av sig på kläder etc. Priset på Kicks är 440 kr för 30 ml.

Jag tycker båda dessa låter väldigt lika, de har de egenskaper jag letar efter. Både att de ger bra täckning men också att de är hållbara och oljefria. För mig är det också viktigt att de känns sköna och behagliga på huden och inte som en jätte tjock mask. Båda ligger på ungefär samma pris också så det handlar kanske mest om att prova dem och se vilken som funkar bäst för just min hud. Och även vilken som har en bäst nyans för mig.

Andra saker jag tänkte jag kanske ska köpa när vi reser är en ny concealer brush från Kanebo (min favorit) som dessvärre kostar 415 kr på Kicks. Lite väl dyrt för en concealer kan jag tycka!

Jag är även hemskt sugen att testa Estee Lauder Advanced Night repair Eye. Priset för den lilla burken är 575 kr på Kicks (15 ml).

Vill även hitta en brun utan sol för ansiktet som ger lagom med färg och fin färg. Inte orange och den ska helst inte lukta BUS! Den ska inte heller vara för fet så man får utslag eller finnar i ansiktet. Gärna hållbar med såklart.

Skulle även behöva en ny nattkräm som funkar bättre för mig nu när min hud blir mer fet. Jag känner att min från Exuviance blir för mycket den här årstiden (tyvärr). Mina porer blir stora som hus och huden badar i fett. Blä! Måste ha nånting lättare som är mer anpassat för fet hud. Vill ju ändå ha nånting som är anti-age trots att det är sommar. Dock kanske utan syror så huden får vila lite mellan varven också. Jag har alltid gillat Clinique så jag kanske hittar nånting där. Vi får se! Kanske Super Rescue Antioxidant Night Moisturizer för fet hud? Den kostar 475 kr för 50 ml.

Kan ju inte låta bli att vara nyfiken även på Repairwear Laser Focus Wrinkle & UV Damage Corrector🙂

2 svar till “Planering

  1. Johanna 30 april 2011 kl. 9:40 f m

    Jag ser framemot att få se vad du fyndar på taxfreen🙂. Smart att du planerar också, själv brukar jag spontanköpa helt planlöst och det blir sällan bra..

    • lulillan 1 maj 2011 kl. 2:28 e m

      Ja några spontan-köp blir det säkert men jag tänkte att jag ska vara lite mer förberedd den här gången mot vad jag brukar vara. Kanske för att det är så mycket saker jag vill ha och plånboken inte riktigt tillåter alla mina önskningar… haha!

Kommentera

