Testat: Youngblood Mineral primer

Jag har ju länge letat efter en primer men inte riktigt vetat vilken jag ska testa. Till slut blev det att jag köpte den här från Youngblood som ska vara extra bra just för mineralfoundation. Den är dyr! Kostar 585 kr på Eleven. Flaskan innehåller 30 ml.

Den är silikonbaserad och den går snabbt in i huden. Huden blir jämn och matt. Den gör faktiskt att fina linjer och porer ser något mindre ut. Dock tycker jag nog att den effekten är ganska så kortvarig. Den ska passa alla hudtyper och jag tycker faktiskt att den funkar helt OK med min feta hud. Jag tycker nog också att min make up blir mer hållbar. Det är för mig extra viktigt nu när det är vår och sommar och min hud blir mer fet än annars.

Den är fri från parabener och parfym. Den innehåller dessutom en del nyttiga vitaminer, näringsämnen och mineraler. Huden ska även skyddas av denna primer mot yttre påfrestningar.

Den påminner annars en del om Bare minerals Prime time, men jag tycker nog att denna gör sminket lite mer hållbart. Annars ger Prime time samma matta yta på huden.

Jag har inte märkt att jag fått några utslag eller finnar av denna vilket ju är ett plus. Nackdelen är ju då priset som är lite väl högt för en primer.

Jag skulle gärna hitta en billigare variant som funkar på samma sätt.🙂

Kommentera

