Testat: Make up for ever lift concealer

Jag har testat den här concealern ett par gånger nu och tycker mig ha en ganska så bra uppfattning om vad jag tycker om den så jag tänkte att jag skulle dela med mig av det.

Den påstås innehålla ingredienser som även är bra för huden runt ögonen, att den ska ”strama upp” huden och även vara vårdande med vitamin A och E. Den ska även dölja mörka ringar och andra mörka fläckar i ansiktet. Den ska också kunna användas som highlighter på andra områden i ansiktet om man vill det.

För det första så är detta ingen jätte täckande concealer. Så den funkar inte alls för den som har riktigt mörka ringar. Jag vet inte om jag kan säga att dessa ”upplyftande” egenskaper funkar jätte bra heller, men jag gillar ändå denna. Den känns mjuk och skön på huden, den är återfuktande och känns inte alls torr. Den lägger sig lite grann i fina linjer men inte alls lika mycket som en del andra gör. Den ljusar upp under ögonen och även om det är svårt att fånga på bild så känns det ändå ganska tillräckligt för mig (för det mesta). Eftersom den är väldigt ”fet” och nästan lite glansig i konsistensen så måste man applicera lite puder ovanpå för att det ska hålla sig på plats.

Jag gillar den just för att den är annorlunda mot mina andra concealers. Den känns skön och inte alls tung och kakig under ögonen. Sen vore det ju toppen om den kunde dölja lite lite mer än vad den gör, men man kan väl inte få allt!

Jag har testat nyansen 1 som heter Pink Beige. Jag tvekade mellan den och nr 3 som är Natural Beige. Det kan hända att nr 3 hade passat ännu lite bättre på mig och kanske då även dolt lite mer av det allra mörkaste blå under ögonen.

Jag gillar bäst är att den är så lätt att applicera, den torkar inte för snabbt, den blir inte kakig eller ser onaturlig ut under ögonen utan den går in fint i huden och det ser faktiskt riktigt naturligt ut. Många andra concealers lägger sig i fina linjer och gör att de syns ännu mer men det gör inte denna. Så den här funkar perfekt för oss som har linjer.

Mina linjer kanske inte syns jätte bra på just den här bilden men mina linjer syns mer när jag skrattar😉 Och ofta under dagens gång brukar sminket lägga sig i linjerna och det är ju inte alls så kul.

Som sagt, den är inte jätte täckande precis men den jämnar ut hudtonen lite grann. Här har jag inte lagt något puder ovanpå men gör man det så täcker den lite mer tycker jag. Och använder man flytande foundation kan man ju ha på det ovanpå eller under. Jag kan tänka mig att man kanske även kan mixa den här med nån annan mer täckande concealer på vissa riktigt mörka partier om man vill ha mer täckning.

Jag gillar att förpackningen är en tub. Det är lätt att få ut lagom lite av produkten och det känns som den kan räcka ganska länge!!! Priset är $22 och tuben innehåller ca 15 ml.

Jag måste ändå säga att jag fortfarande gillar min Kanebo concealer brush snäppet bättre. Just för att den täcker lite mer. Den är ju däremot väldigt dyr så även om den räcker väldigt länge så är det ju ändå en dyr produkt (kostar ca 400 kr).

Kommentera

