Nyfiken på: Cover FX

Jag vet att jag hört talas om Cover FX tidigare men det var först nu som jag kollade upp det lite mer ordentligt. Och som vanligt blir jag nyfiken när det gäller produkter som specifikt faktiskt påstås vara bra för melasma/pigmentfläckar. Alltså en hög täckande foundation. De har även andra produkter som låter spännande!

De har som tre stegs system där man först väljer en primer, sen en foundation och sist ett puder att fixera med. Det finns olika varianter för olika hudtyper och hudproblem. Det finns både flytande foundation, krämfoundation, puderfoundation och mineralfoundation. Cover FX är den foundation som täcker bäst och det är en kräm. Den har hela SPF 30 vilket ju är kanon!

Priset är dock $42 och den går inte att få tag i här i Sverige (vad jag vet?) och den verkar inte heller jätte lätt att få tag i för oss svenskar via utländska webshoppar. Min vanliga tur… Innehållet är i alla fall 12 gram och den är fri från olja, parabener och parfym.

Det finns även en concealer som ska funka bra både på mörka ringar under ögonen och finnar och andra fläckar/prickar/utslag i ansiktet. Den ska vara väldigt täckande och vattenresistent. Ska dessutom vara HD och funka bra även vid fotograferingar.

En tub på 15 ml kostar $27.

Det finns flera videos på You Tube om man är lite nyfiken på detta märket.

Det finns att köpa på House of Fraser (en engelsk webshop), däremot har de väl inte hela utbudet och priset är väl säkert något högre än i USA.

Jag vill ju egentligen att den foundation jag hittar som blir min favorit ska vara lättillgänglig. Det ska inte vara halvt omöjligt att hitta den när jag väl behöver en ny. Så det är en stor stor nackdel för mig. Jag blir ändå nyfiken, det kan jag inte låta bli. Vem vet det kanske kommer till Sverige en dag…😀

5 svar till “Nyfiken på: Cover FX

  1. emma andersson 15 maj 2012 kl. 3:51 e m

    Hey! Alltså kan man köpa denhär produkten i Sverige? Är själv från Finland men kan beställa o shoppa i Sverige. Har de någon fast butik eller webshop? riktigt tacksam för svar! Ha det bra, väntar!😀

  2. emma andersson 15 maj 2012 kl. 3:55 e m

    Hey igen!
    Läste att den inte fanns i Sverige hehe. Men vilken foundation skulle du rekomendera för en tjej som har fräknar och inte vill se ut som att ha varit på tårtkalas helatiden? Gärna någon täckande foundation men inte för tårtig, har nu en av Lacomes’ ovala flaskor (:

  3. Ping:Nyfiken på Cover FX Foundation – igen! | lulillan

Kommentera

