Foundation update

För tillfället trivs jag inte riktigt med någon av mina foundations. Jag vet inte varför? Det stör mig lite grann. Jag tycker ingen täcker ordentligt. Inte ens min Lucy Minerals. Kanske beror det på att jag fått lite färg och att jag behöver nya nyanser nu när det blir vår/sommar? Kanske beror det på att min hudvård inte är perfekt nu när min hud inte är lika torr längre?

Jag tycker att all foundation liksom glider av min hud och vill inte alls stanna kvar. Jag vet att jag hela förra sommaren grundade med Bare minerals matte och att min hud höll sig riktigt fin hela dagarna men nu går det inte alls.

Jag har massor med olika foundations hemma och kanske är det så att det är några av dem som helt enkelt inte alls trivs med att blandas med varandra.

Jag köpte fullstora burkar av LA minerals och jag var ju så nöjd med mina prover jag testade tidigare, men nu vet jag inte längre vad jag tycker om den. Kanske blev det fel nyans ändå?

Jag tycker mina porer är större än någonsin och om jag applicerar lite för mycket foundation så ser jag bara torr och rynkig ut i ansiktet. Jag trivs med Lily Lolo men tyvärr håller den inte hela dagen.

Jag har varit så sugen att prova nån flytande foundation igen. Kanske nån lite dyrare variant bara för att se om det är nån skillnad? Jag har varit nyfiken på Lancome Teint Idole Ultra eller kanske Estee Lauder Double Wear? Revlon Colorstay kanske? Den är inte alls så dyr… Många verkar ju gilla Nars Sheer Glow men den är ju rätt svår att få tag i och sen vet jag inte hur den går ihop med min feta hud?

Jag älskar ju annars mineralfoundation men jag tänkte att en flytande kanske funkar bättre ihop med mina stora porer och dessa fina linjer som ju inte direkt blir färre….

Just nu har jag tyvärr lite köp-stopp eftersom jag håller på att spara lite pengar till semestern, men man får väl drömma lite och kolla recensioner och fundera ut vilken som kan vara värd att testa (först).😀

Ett svar till “Foundation update

  1. Johanna 30 april 2011 kl. 9:50 f m

    Ja visst är det knepigt med foundation…jag är ständigt på jakt, jag hittar såklart ibland ngn som jag tycker är toppen men sen förändras huden lite och då passar den inte…Jag däremot använder bara flytande foundations då jag aldrig fått till det med ngn mineralfoundation. Jag håller tummarna för att du hittar ngn bra och dyker jag på någon foundation värd att rekommendera så ska jag såklart tipsa dig.

Kommentera

