Meow Cosmetics del två

Här kommer liten fortsättning på inlägget om Meow Cosmetics.

Jag har testat dessa produkter i ansiktet nu. Det är Premiere Puss Primer combination skin, sen har jag provat både Pampered Puss foundation och Flawless Feline (båda i nyansen Sleek Siamese). Och sen sist Top Cat finishing powder.

Först ut är foundation i formulan Pampered Puss. Den har alltså medium täckning. Jag gillar inte alls täckningen på denna, den är för dålig för min smak. Man ser tydligt alla mina fläckar och prickar som lyser igenom. Primern däremot tycker jag är bra.

Flawless Feline ska ju då vara den som har högst täckning av Meows foundations. Här visar jag en bild på dem båda bredvid varandra. Jag tycker faktiskt inte att Flawless Feline har nån jätte hög täckning den heller. Jag har provat andra foundations som täcker bra mycket bättre…

Flawless Feline känns på huden. Det gillar jag inte. Det känns lite klistrigt men stramt på samma gång. Svårt att beskriva.

På sista bilden syns det tydligt hur dammig man ser ut av finsihing pudret….😀

Kommentera

