Nyfiken på: Purely Cosmetics

Jag gillar verkligen att prova nya mineralfoundations och det är extra roligt att hitta nya märken att testa.

Nu har jag hittat detta märket och jag tycker det låter så spännande med Skin smoothing foundation.

This new formulation includes silk to hydrate your skin while absorbing excess oils, silica to blur the fine lines, jojoba to nourish your skin, and boron to reduce the visibility of pores. Long lasting, great coverage, smooth as silk feel!

Det där med att den ska trolla bort lite fina linjer och stora porer tycker jag låter mycket intressant. Det är ju precis vad jag behöver!

Innehåller detta: Titanium Dioxide, Mica, Zinc Oxide, Pure Silk Powder, Boron, Silica, Iron Oxides, Jojoba Oil (vegetable derived), Magnesium Mystriate. May contain ultramarine blue, zinc stearate (plant derived).

En burk innehåller 6 g och kostar $19.99.

Det finns inte jätte många olika nyanser så jag är lite rädd att jag inte ska hitta nån som passar mig. De två ljusaste är Fair Maiden (lite kallare och mer rosa ton) och Peaches N Cream (varmare gulare ton). Det går även att beställa egna mixer av olika nyanser vilket jag tycker är jätte bra.

Det finns även en del intressanta finishing powders. Diamond Perfect Finish heter ett och det ska tydligen innehålla riktiga diamanter. Ska ge ett felfritt resultat. Ska hjälpa så man ser yngre ut för att hudtonen blir jämnare, fina linjer och rynkor syns mindre och även stora porer ser mindre ut. Den ska tydligen ändå inte ha något skimmer i sig vilket låter bra. Det jämförs med sk. HD puder. Sen finns det även ett Pure Silk Powder. Det är extra bra för oss med bland hy. Det kan både ge fukt till torra partier och hålla det feta borta på fetare partier. Man kan använda detta även som primer om man vill det.

Frakten går på $6.28 vilket känns helt OK.

Återkommer när jag testat!🙂

Ett svar till “Nyfiken på: Purely Cosmetics

  1. bella 29 mars 2011 kl. 7:05 e m

    hej! såg precis ditt inlägg hos mig om vita liberata. håller helt med! varför funkar BUS så? första gången man kör blir man ju väldigt brun o sen avtar det och liksom slutar funka… och håller med om att det känns som att färgen fastnar i hårsäckarna på benen, inte särskilt läckert🙂 jag har blivit för lat för BUS nu och anammar min naturliga blekhet😀

Kommentera

