Lite nya Exuviance produkter

Har köpt lite nya Exuviance produkter som jag ska prova på.

Den enda jag provat tidigare är Evening Resporative complex som jag gillar mycket. Det är en nattkräm och det känns som den vårdrar huden riktigt bra. Jag tycker huden känns len och mer jämn i tonen på morgonen när jag vaknar. Även om jag känner mig en aning fet/blank också. Däremot tycker jag inte att det gör så mycket eftersom jag ändå alltid tvättar mig på morgonen också.

Denna rengöring (Moisturizing Antibacterial Facial cleanser) ska vara mer djuprengörande än min vanliga Purifying cleanser. Detta är ju bra för att jag faktiskt har problem med mina porer. Däremot har jag inget jätte problem med finnar längre. Den här är lite mer som tvål i konsistensen, den löddrar och den känns som min fd. rengöring från Clinique på det sättet. Det känns som den rengör ordentligt men utan att jag får den där jätte strama känslan efteråt.

Sheer Refining Fluid är en lättare dagkräm än den jag normalt använder (Essential Daily Defense). Denna är mer anpassad för fet hud, men samtidigt ska den behandla mörka fläckar och fina linjer. Min hud blir mer åt feta hållet under sommarhalvåret så jag tror den här blir perfekt nu till vår/sommar. Den innehåller SPF 15 precis som den vanliga jag använder. Båda dessa dagkrämer ger en lite klistrig yta först, det känns att det är SPF i den. Men det är ändå inte så att jag känner mig överdrivet fet sen under dagen utan mer skönt återfuktad.

Matte Perfection är en gel som ska kontrollera det blanka och har även porförminskande egenskaper. Den ska kunna funka lite som en primer som mattar ner huden innan make up. Jag har provat denna två gånger nu och den ger ingen super-matt yta på huden. Inte alls så som Clinique Pore Minimizer Instant Perfector. Måste prova den mer för att kunna uttala mig om den påverkar det feta/blanka mer på sikt.

Vill ni veta mer om någon specifik Exuviance produkt är det bara att ni frågar. Jag har provat en del nu och jag är riktigt nöjd med de flesta.

Jag håller även på och provar deras nya ögonkräm Age Reverse Eye contour. Jag är inte riktigt lika nöjd med den, men vi får väl se.

2 svar till “Lite nya Exuviance produkter

  1. m 21 januari 2014 kl. 3:20 e m

    Vart köpte du dessa ?🙂

Kommentera

