Nytt till läpparna

Har fått hem två nya läpp-produkter den senaste tiden som jag har testat lite grann.

Den ena är Korres Mango Butter Lipstick #13 Natural Pink och det andra är Beautés Weightless Lip Creme #Trace. Här har jag även tagit med Bare minerals lipgloss #Cupcake för det är en bra jämförelse rent färgmässigt.

Vi börjar med Korres.

Jag blev så nyfiken på detta läppstift eftersom det skulle ha en ”soft pink”, ”glossy sheen”, ”moisturizing formula”, ”SPF 10″…. Bilderna här gjorde mig jätte nyfiken!

När jag fick hem detta så ser det ut som att jag har fått en helt annan nyans!!! Jag hade gissat på att jag hade fått den som heter Coral och inte Natural Pink. På mig blir nyansen inte alls speciellt rosa faktiskt och inte alls speciellt naturlig heller. Visst är det en fin nyans, men det var inte vad jag hade tänkt mig. Detta är inte första gången det händer visserligen, för det är svårt med just läppfärger tycker jag. Alla har vi ju olika färg naturligt och det påverkar såklart slutresultatet jätte mycket.

Jag ville ha ett neutralt läppstift som jag kan använda varje dag utan att det är jätte uppenbart att jag har läppstift på mig. Bara får lite färg och fukt till läpparna. Just detta läppstift gör inte det för mig. Isåfall ska jag applicera det väldigt väldigt tunt/lätt.

Annars har läppstiftet en härlig formula och jag gillar allt annat med det. Kanske får jag satsa på nyansen Nude istället?

Jag har väldigt ljusa läppar normalt så det är säkert därför.

Det kostar 219 kr och går att köpa här.
Beautés Weightless Lip Creme.

Detta blev jag nyfiken på när jag såg dessa bilder. Den här färgen som jag har (Trace) beskrivs som ”whisper-soft beiged pink” och det är en lite mörkare rosa nyans, lite dämpad kan man nog kalla den för. Lite åt gammelrosa hållet men ändå inte för kall. Den är däremot mörkare än vad de bilderna visar. Tyvärr. För det var ju den jag hade velat ha😉

Men jag gillar ändå detta. Känslan är skön på läpparna och det är förvånansvärt hållbart.

Nackdelen med detta är ju att det verkar väldigt svårt att få tag i det. Priset är $26 eller £22. Jag skulle verkligen vilja ha detta i en lite ljusare nyans också, mer åt nude-hållet. Det finns en nyans som heter ”Wanted”. Kanske kunde den vara bra?


Här syns dessa tre färger bredvid varandra. Även om det är tre helt olika formula på dessa så ger de ändå lite lika resultat på mig. Jag tycker faktiskt om Bare Minerals Cupcake men av dessa tre så är det definitivt det mest ”klistriga” av dessa tre. Jag gillar inte när håret fastnar i läpparna. Det är ändå en väldigt fin nyans. Det kostar förresten ca 265 kr / $15. Så köp det gärna utomlands om ni kan😉

 

Kommentera

