Jakten på concealer fortsätter

Jag är ständigt på jakt efter den bästa concealern att ha under ögonen. Jag tycker att min Bye Bye under eye är riktigt bra, men det är ju fortfarande så att man måste ha lite puder ovanpå för att den ska bli hållbar hela dagen och då blir det ganska torrt = framhäver rynkorna under ögonen.

Sen bråkar den lite med mina ögonkrämer så jag har fått lov att experimentera med olika och även olika appliceringssätt (pensel, fingrar).

Den har även som små korn i sig och det gillar jag inte riktigt. Jag märkte det inte först men det har jag lagt märke till nu när jag använt den ett tag. Det är fortfarande en riktigt bra concealer och den täcker väldigt bra mörka partier under ögonen. Det tar lite tid att applicera den eftersom den är väldigt pigmenterad och tjock. Man får vara försiktig så man inte tar för mycket.

Jag har länge varit sugen på Eve Pearl Salmon Concealer och det är ju väldigt lockande att beställa en sån måste jag säga. Jag har skrivit om den tidigare så jag gör inte det nu.

Jag håller även ögonen öppna ifall jag dyker på fler förslag. Och eftersom jag har mycket fina linjer och puffighet under mina ögon så kan jag inte bara ta vilken concealer som helst. När man var yngre så spelade inte det så stor roll. Då hade man mer valmöjligheter.

En annan jag blev nyfiken på är Chantecaille Bio Lift Concealer. Den ska passa för kvinnor i 40-års åldern. Nu är jag inte så gammal men huden runt mina ögon är ungefär där. Sorgligt men sant.

I kombination med detta så är jag ju också alltid alltid på jakt efter en super bra ögonkräm. Jag tycker det är supersvårt att hitta någon som faktiskt funkar ihop med concealer utan att det blir konstigt. Min drömprodukt är en ögonkräm som samtidigt döljer det mörka, som återfuktar och är skön på huden. Den ska inte lägga sig i linjer/rynkor och hålla hela dagen. Den ska strama upp och göra ögonen mindre puffiga och även minska linjerna. Och framför allt ska man inte behöva ha puder på för att det ska hålla. Give it to me!😀

Kanske skulle även denna vara intressant att prova: Touche Veloutée Highlighting Concealer Brush. Den påstås både ska ljusa upp området under ögonen och samtidigt strama upp. Det är en klick-penna och jag har kommit på att jag faktiskt gillar den typen. Den är lite lättare på huden. Funkar bra när man inte vill tynga ner den tunna huden under ögonen med nån tjock concealer. Däremot ska just denna vara riktigt täckande trots att det är just en sån ”brush-concealer”.

En annan som låter spännande är Make up Forever Lift Concealer. Den ska lyfta ögonområdet samtidigt som den täcker. Nu kan man ju tro vad man vill om det men det låter ju intressant OM det skulle funka! Den ska även funka lite som highlihgter under ögonen vilket ju är trevligt.

Estee Lauder har även en del concealers som verkar intressanta (faktiskt hela tre stycken!) och även Dior.

Tänk om man hade obegränsat med pengar då skulle man faktiskt kunna testa allihop och verkligen hitta DEN, perfekta, bästa!!

Lämna gärna en kommentar om ni provat någon av dessa. Alltid roligt att höra andras åsikter om produkter innan man slår till och köper!

Kommentera

