Lite trött

Den här veckan har det inte alls gått bra för mig med sminket på morgonen. Min ögonkräm har börjat protestera. Den går inte alls ihop med concealer och jag har provat flera olika. Det är Exuviance Hydrating Eye Complex. Jag har haft den i snart två månader och den lilla burken börjar nästan ta slut så det kanske är därför?!

Den liksom lägger sig ovanpå och blir fläckig. Det är INTE snyggt! Så det är bara att börja om igen. Och det stör mig! Det sliter ju ännu mer på den tunna ömtåliga huden under ögonen.

Jag vill inte behöva vänta 30 min på att ögonkrämen ska sjunka in. Jag vill kunna sminka mig ganska så direkt.

Jag har inför natten börjat testa en ny ögonkräm nu (Exuviance Age Reverse Eye Contour). Jag tycker den funkar bra för natten men den går inte alls på dagtid för mig.

Jag har till och med fått gå tillbaka och använda min Clinique All About Eyes Rich. Den funkar i alla fall utmärkt med concealer. Däremot tycker jag att min hud blir snabbt torr igen under dagen.

Sen har min hud i övrigt fått nåt spel också. Jag är jätte blank och fet i huden. Vad är det som händer? Kanske är det pga att det blivit varmare ute nu? Att det är läge att gå över till en lättare hudkräm. Ja jag tror nog det.

2 svar till “Lite trött

  1. Molly - MOLKAN.SE 24 mars 2011 kl. 9:27 e m

    Svar: Det ena fanns på kimstore.se, men är slut och det andra fick jag i julklapp.
    Men kolla Tradera, där har de mycket fina fickur!

Kommentera

