Testat: Benefit Hoola Bronzer

Många har ju talat gott om denna bronzer och självklart blev jag nyfiken att testa. Främst eftersom det är en helt matt bronzer och även för att den påstods vara bra för blekfisar😉

Det första jag tänkte på var att jämfört med de mineral bronzers som jag har så var den mer smulig/pudrig. Det är såklart inte rättvist att jämföra en bronzer i lös puderform mot en som är pressad. Men det var ändå en liten synpunkt jag hade.

Den är helt matt vilket är jätte bra. Det är kanske inte alltid man vill ha en bronzer som har jätte mycket glitter/skimmer i sig. Speciellt om man vill använda den mer till contouring (finns det nåt bra svenskt ord?).

På mig ser den här nyansen lite smutsig ut. Den går inte åt orange vilket jag gillar, däremot har den nån lite smuts-brun nyans som jag inte vet om den funkar på mig?

Jag ville ha en bronzer som jag kan använda även när jag är blek. Jag trodde detta skulle vara en sån men jag är tveksam.

Det går visserligen att applicera mycket tunt så att det bara anas lite färg. Jag tror ändå att jag föredrar nyanser som är mer åt rosa/bruna hållet. Kanske kan denna funka bättre på mig när jag fått lite solbränna. Det återstår att se.


Förpackningen är lite gullig, en liten ask. Däremot blir den snabbt sliten/skadad och då är den inte lika rolig längre. Den lilla borsten har jag inte ens använt. Kan inte uttala mig om den. Jag föredrar att applicera bronzer med en lite större puderborste.

Priset på denna är $28 och den innehåller 11 gram.

Jag måste nog säga att jag ändå föredrar bronzer i lös puderform. Eller också är det bara vad jag är mest van vid.

Min favorit är och förblir visst Bare Minerals Healthy Radiance, även om den har visst skimmer i sig. Den ger verkligen ett fräscht intryck och livar upp ansiktet. Däremot funkar det väl kanske inte jätte bra för contouring just för att det är skimmer i det. Jag får nog fortsätta leta efter en matt bronzer som kan funka till just det ändamålet. Tips någon???

Kommentera

