Testat: Exuviance Purifying Clay Mask

Detta är den senaste Exuviance produkten som jag har testat. Jag använder normalt Clinique’s Deep Cleansing Emergency Mask. Den är jag nöjd med! Den är verkligen jätte bra, däremot ville jag ändå prova en Exuviance mask också eftersom jag använder så mycket annat i det märket just nu.

Den här masken är då för de med fet och oren hud. Den mjukgör huden och får huden att slappna av. Rengör porerna och ger en fräschare och klarare hud.

Det är en tub på 50 ml som kostar 299 kr.

Den här ska då dra ut orenheterna ur porerna och då även kunna minska porernas storlek. Den känns ganska ”kylande” på huden och det känns som det händer saker i huden. När den torkat blir det torrt och stramt på huden (som med alla lermasker?). Det känns som huden faktiskt blir riktigt ren på djupet. Uppfriskande!

Om den har nån effekt på mina jätte stora porer det återstår väl att se.

Kommentera

