Lumiere Veena Velvet vs. Lily Lolo mineralfoundation

Jag tänkte att jag faktiskt kunde göra en liten jämförelse nu när jag testat dessa båda lite mer.

Lily Lolo har jag använt en lite längre tid och jag tycker jätte mycket om nyansen (Blondie) även om den är en anings lite lite för mörk för mig så här mitt i vintern när jag är som blekast. Den ger kanske inte heller riktigt den täckning jag är ute efter men den är ändå helt OK och den funkar säkert för de allra flesta med ”normal” hud.

Lumieres Veena Velvet ger ungefär samma känsla på huden även om den nog är lite mer torr. Lily Lolo är också ganska torr först men den går snabbt in i huden tycker jag. Det blir ett naturligt och fint resultat. Veena Velvet ligger kvar ovanpå huden på ett annat sätt och det är nog det som gör att den ger bättre täckning. Den nyans jag har nu är kanske lite för ljus för mig men den är ändå OK även den.

Den stora skillnaden annars, förutom täckningen, är faktiskt hållbarheten på huden. Jag tycker Lily Lolo håller riktigt bra på mig, jag känner mig inte överdrivet jätte blank och det är inte så att det känns inte som jag ”svettas bort” den under dagen. Den sitter riktigt bra och då har jag ändå tendens till fet hud.

Veena Velvet försvinner fläckvis faktiskt. Det stör jag mig på lite grann. Nu vet jag inte om det är kombinationen med Lucy Minerals som gör det, men ena dagen då var det som om min foundation hade försvunnit helt från näsan men såg fin ut på kinderna. Det är inte så kul.

Så vad ska man prioritera…. hållbarhet eller täckning?

Jag har ju beställt Lumieres Cashmere-formula också så jag ser fram emot att testa även den. Kanske funkar den ännu bättre på min hud då det gäller hållbarheten?

Inte är det lätt inte. Jakten på min perfekta foundation😉


Blondie är verkligen jätte fin när man precis applicerat den. Då är det jätte bra täckning, men som sagt. Den smälter in i huden och då försvinner en hel del av täckningen (på mig). Men jag älskar den verkligen på alla andra sätt.

Bilden är tagen med blixt så den är inte jätte bra men man ser nog ändå skillnaden.

Och i kombination med Lucy minerals är den fortfarande den jag helst använder och som jag är mest nöjd med!

 

Denna bild är tagen i badrummet så ljuset är inte det bästa och den skiftar lite åt gult, men man ser ju ändå täckningen eller hur?

Suverän!

Lite torr på huden men om man använder en riktigt bra hudkräm innan och ser till att peela ofta och inte ha torra fläckar eller vara väldigt yt-torr på huden så blir det fint. Är man riktigt torr finns det ju andra formula som säkert funkar bättre. Denna är ju speciellt för lite fetare hudtyper.

På bilden har jag även It Cosmetics Bye bye under eye concealer. Den är riktigt bra!

3 svar till “Lumiere Veena Velvet vs. Lily Lolo mineralfoundation

  1. bela 6 juni 2013 kl. 9:18 e m

    jag har faktiskt beställt prover från lumiere cosmetics tack vare ditt inlägg. däremot beställde jag alldeles för ljuda färger. trodde att jag skulle vara en fair light men nu har jag beställt en omgång till med light neutral och medium (för sommarens skull) men jag gillade ändå produkten! Jag tog också veena velvet för min feta hud.
    hur kunde du hitta det märket? det verkar ju inte vara stort i sverige.

    (ville väl mest bara tacka dig för bra inspiration🙂

Kommentera

