It Cosmetics Bye Bye under eye concealer – update

Nu har jag hunnit experimentera lite mer med Bye bye under eye och det är ett par saker jag kan säga om den.

1. Det är väldigt viktigt att man har en bra ögonkräm under. För mig funkar det bäst med någon som är väldigt fuktgivande. Hittills för mig har Cliniques All about eyes varit bra. De flesta ögonkrämer jag testat som har lite mer anti-age effekter blir inte alls bra. Eller så får man vänta väldigt länge tills ögonkrämen gått in ordentligt i huden.

2. För mig blir det bäst om den appliceras med pensel och man behöver ytterst lite. Den är inte så den torkar direkt men man ska nog inte vänta jätte länge heller med att ”dutta” runt med fingret så den går in i huden.

3. Den håller sig faktiskt riktigt bra ifrån fina linjer och rynkor men helt perfekt är den såklart inte. Vilken concealer är det?!?! Så ytterst lite fint puder ovanpå gör att det blir hållbart och fint.

Färgen jag har kan vara en anings lite för mörk den här årstiden men den funkar ändå ganska OK.

Man kan värma upp tuben lite i händerna innan för då tycker jag den blir lite lättare att applicera. Blir lite mer krämig och inte lika klistrig. Det är svårt att beskriva formulan på denna concealer för den är väldigt annorlunda mot andra jag testat.

Nu har jag tagit en bild där man ser ena ögat utan nånting och andra ögat med Bye bye under eye concealer.


Den täcker väldigt bra och ser ändå naturlig ut på huden. Detta är en riktigt BRA concealer. Tyvärr är den svår att få tag i och än så länge säljs den inte i Europa men det lät som det kanske var på gång framöver. Så man får väl hålla utkik! Priset i USA är som sagt i ett tidigare inlägg $24.

De har jobbat ihop med plastikkirurger när de tagit fram den här concealern. Patienter som opererat sig behöver nånting som täcker och vårdar på samma gång. Den funkar även för lite mer mogen hud med mer rynkor eller påsar. Den är även vattenfast vilket kan vara bra om man vill kunna täcka mörka ringar även på stranden eller vill kunna gråta lite utan att sminket rinner😉

5 svar till “It Cosmetics Bye Bye under eye concealer – update

  1. vicki 5 maj 2011 kl. 10:43 e m

    Ser fint ut på bilden! Hur fick du tag på concealern? Jag kontaktade It cosmetics och de kunde inte skicka till Sverige. Har även letat på andra ställen utan tur. Skulle så gärna vilja testa.

    • lulillan 8 maj 2011 kl. 2:56 e m

      Jag beställde min på Ebay. Jag har också varit i kontakt med It Cosmetics och just nu har de ingen återförsäljare som direkt kan skicka till Europa. Man kan ju köpa genom ex. My US eller liknande men jag har inte provat det själv så jag vet inte hur det funkar. Jag själv är nyfiken på deras Bye Bye pores puder men det är också helt omöjligt att hitta. Tyvärr!!

  2. Maria Ernström 11 december 2011 kl. 11:30 f m

    Hej

    Jag blev lite nyfiken på concealern och deras andra produkter och genom att jag säljer smink som hobby på Tradera så lyckades jag få tag på lite genom min grossist i USA : ) både concealern, pudret (som var super) o lite annat från it ligger nu ute på Tradera om någon är intresserad. Till nästan samma pris som i USA dessutom!

  3. Ping:Äntligen! It cosmetics Bye bye pores « lulillan

Kommentera

