Torrshampoo för mörkhåriga

Jag är sån som tvättar mitt hår varje dag. Jag tycker annars att håret känns platt, fett, orent och ofräscht.

Det finns ju torrshampoo men jag har faktiskt aldrig provat något sånt. Det skulle ju kunna vara smidigt dagar då man inte vill blöta ner sitt hår, när man har extra bråttom eller när man bara vill fräscha upp håret lite.

Det finns ju en del olika… Proffs, Lee Stafford, Batiste, Toni&Guy och säkert många andra dyrare varianter.

Eftersom jag har mörkt hår så är jag lite rädd att det där ”pudret” liksom ska synas på håret och se ut som håret är dammigt eller så. Det finns speciella torrshampoon för just mörkt hår.


Batiste  Eleven 79 kr


Lee Stafford Dark  Eleven 79 kr

Jag återkommer med recension när jag provat någon sort.

 

3 svar till “Torrshampoo för mörkhåriga

  1. L 24 april 2011 kl. 11:03 e m

    Jätteintressant, har själv mörkmörkbrunt hår och vill också pröva torrshampo. Det jag är nyfiken över är om pulvret färgar hårbotten så att det ser ut som att man försöker måla på hår som de gjorde förr i tiden. =P

  2. Glitter Sisters 7 juni 2011 kl. 10:05 e m

    Batistes torrschampoo för brunt hår är klart bäst. Var i London nu i helgen och har bunkrat flera flaskor då de bara kostar ca 35 kr i England jämfört med 79 kr på Åhléns. /N

Kommentera

